Allt känns toppen!

Jag befinner just nu hemma hos min väninna, A och ska stanna här fram till fredag. I dag har jag besökt Huddinge för att justera processorn och träna på ljud. Förra veckan tyckte jag att ljudet lät hemskt, vass och något som prasslar hårt. Jag hörde bara röster också och folk som går som jag skrivit tidigare. När jag var hos Martin för att justera ljud upptäckte vi en liten miss som gjort att jag inte kunnat höra allt utanför som bil, prat, ja allt som har med ljud att göra i omgivningen. Vi ändrade och vips så var ljudet helt annorlunda och det var otroligt. Efter Martin fick jag träffa pedagogen, Erik och det blev bra resultat och allt känns bra. Att jag haft låg förväntningar var något som jag nog tyckte var bra, det blev ju mycket bättre än vad jag vågat tro.

I dag hörde jag:

Bilar som åker
folk som går och pratar
prat överallt i tunnelbana
högtalare både på centralen och tunnelbana
all prassel i köket som bestik, vatten, skåp som stängs o öppnar, diskmaskinen
lilla Luc som e A's son som pratade aktivt
dörr som ringde
vatten som rinner
glassbilen som tutade när jag gick en runda
min mobil som ringde
musik och mycket mer.

Jag tittar åt alla håll och letar efter var ljudet kommer från och man blir förvånnad och gladare för varje gång man upptäckt var ljudet kommer ifrån.

I morgon ska jag träffa kurator och sen testa hur mycket jag hör med CI och det är både spännande och nervös.

Just nu känns allt toppen och jag ler.. Ser framemot allt som kommer hända och utvecka med all ljud.

/Addie

Kommentarer
Postat av: Erika

Det var kul att höra att allt har gått bra för dig. Jag har tänkt på dig hur det har gått med ditt mål med CI.

Jag är lite nyfiken - Undrar bara om du förstår vad andra pratar om?

Sen vill jag önska dig lycka till med ditt nya liv med CI!

Kram

2006-05-03 @ 22:00:45
Postat av: Tiny

:-D ;-D Nu hör du t.o.m bättre än mig! grattis! Jag är uppriktigt sagt piii GLAD för din skull!
Såg det på ditt leende i mobilen när vi snakkade!!
Puzz vännen min!

2006-05-04 @ 15:55:38
URL: http://cerine.blogg.se
Postat av: ElinLeticia

Fattar du vad spänd jag är!!! Om 6 dagar är det min tur att för första gången få inkoppling...:) otroligt du hör allt du berättar om

2006-05-04 @ 16:02:16
URL: http://elinleticia.blogg.se
Postat av: Anna

Vad skont att du mar bra och det hade gatt bra.. Spannande.. Kram!!

2006-05-05 @ 05:40:13
URL: http://nordgold.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0