Musik är mitt liv!

Kära blogg läsare!

Det har varit en intensiv vecka att man hade lite tid åt att sitta och skriva här.

Jag och mina 3 barn gick till Channies vårkonsert i söndags och det var väldigt fint. Jag hörde musiken och det kändes toppen och nu kan jag njuta av att man hör musik och att jag nu kan ta en del av mina flickors intresse för musik.

Musik har alltid varit en höjdpunkt för mig sen barndomen. Jag minns att jag spelade lite instrument och var intresserad av olika slags musik som piano, sång, flöjt och lite mer
Mina föräldrar hade en piano som jag lärde mig spela och jag minns att mor eller far lärde mig lite noter och jag lärde mig spela en del visor och annan typ av pianomusik som jag inte riktigt kom ihåg vad det var. Men jag älskade att spela piano och jag kommer även ihåg när jag och min bror Tomas spelade ihop ibland och det var kul. Sen spelade jag flöjt och därefter gitarr som båda mina bröder var intresserad av. Det är inte bara instrument man var intresserad av, jag höll även på med folkdans och tyckte det var jätte kul och kommer ihåg att jag åkte runt och uppträde folkdans. I min familj när vi har släktträff sjunger alla tillsammans, det kan vara från Evert Taube till Cornelis låtar och det är alltid mysigt när släkten sjunger tillsammans.

Jag minns inte riktigt när jag slutade med allt, men jag tror jag gjorde det då min hörsel försämrades och självförtroendet blev sämre. Kommer ihåg att jag plötsligt slutade med allt, folkdans och pianospel, gymnastik och kören och kände besvikelse inombords för hör man inte så är det svårare att utvecklas med det man så gärna vill göra.

När jag började i Örebro i hörselklass så började jag ganska snabbt med teater och uppträde och därefter började jag tillsammans med mina vänner att bilda en grupp som tolkade sånger och dansade från allt till bugg och vi var då mycket med i tidningar och minns att vi var med i bildjournalen som det hette på den tiden på tv för barn. Vi höll på i flera år tills vi splittrades när alla flyttade åt olika håll. Ibland önskade jag att vi fortfatte med det än i dag. Jag har försökt med några vänner att bilda en grupp igen i Leksand men alla flyttade åt olika håll så det var svårt.

Nu när jag hör så mycket och att jag till och med kan de gamla låtar och hänger med har jag blivit sugen på att börja igen med att tolka sånger och sånt, eller till och med bilda en grupp.. Kanske jag lyckas göra det elle så får jag drömma vidare och tänka på at jag hade en bra tid med min uppväxt det som har med musik att göra.

Mina flickor är så musik intresserade att jag kan ju aktiv delta i deras aktiviteter och just vara glad över att få se hur de utvecklas.

Athina har nu börjat med Cheerleading och det är mycket med musik och kroppsarbete och jag tittade på i går och tycker det är roligt att hon provar alla möjligheter som finns och söka det som hon vill satsa på.

Jag tycker det ska bli intressant att se vad mina två små prinsar vill göra när de blir stor - samma musikintresse som mina flickor eller kommer de att bli sporfånar med fotboll, ishockey eller allt som har med sport att göra? Det återstår att se.

Till slut önskar jag er mina blogg läsare en trevlig helg!.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Halloj,,,kul å se dig idag!!

Sköt om dig...kramkram

2006-05-14 @ 21:14:35
URL: http://aikullis.blogg.se
Postat av: Tiny

Hejsvejs!

Hade du de sköj i helgen? Miss ya!
Puzz

Ang medicinen, ska ringa dej.. eller så skickar ja sms me namnen på dem.. ligger hemma.. e på jobbet.. snart åker ja heeeeem! :-D

2006-05-15 @ 07:48:06
URL: http://cerine.blogg.se
Postat av: ElinLeticia

Du verkar anpassa dig snabbare än vad jag gör...jag är SÅ TRÖTT...kämpar på, men har inte på mig ci hela tiden...hur gör du?

2006-05-15 @ 18:32:52
URL: http://elinleticia.blogg.se
Postat av: ElinLeticia

Jag har justrerat två gånger nu, men det är sant, du ligger typ två veckor före mig...det tar tid att vänja sig...men hur bra tycker du att du hör? Du störs inte av omgivande ljud? Hur har du valt att använda apparaten= hela tiden eller bara ibland

2006-05-15 @ 19:46:42
URL: http://elinleticia.blogg.se
Postat av: osrob

Läste den bloggen som du skrev den 12:e maj i år. Blev intresserad av att ta kontakt med dig. Jag finns också inne på bloggen och har också skrivit ganska många bloggar. Men jag har inte fått så många kommentarer. Underbart om du ville bli min bloggvän. Bor i Norsborg utanför Stockholm. Hör gärna av dig.

2006-08-18 @ 22:17:35
URL: http://osrob.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0