Liten Notis

Sitter här nu och det är lördag och klockan är halv åtta på morgonen. Egentligen borde jag ligga i sängen och sova och hinna ikapp med all kraft som tog slut på mig i veckan. Det har varit intensiva dagar sen förra veckan och jag frågar mig själv hur jag orkar och hinner med allt när man har 4 barn att tänka på.

På jobbet har man haft besök från döva/hörande lärare f rån Kuba. Skolan har ett utbyttes projekt och i november åker 8 lärare från min skola ner till Kuba och stannar där i 2 veckor. Jag följer inte med för jag är inte med i projektgruppen och det tycker jag bara är skönt. Men jag har hjälpt till med att ta hand om 3 döva från Kuba tillsammans med R och C och vi åkte till Jönköping där det var dövas dag. Kul för Kubanerna och jag var överraskad över att jag pratade Engelska rätt bra till tolken som tecknar och talar spanska när kommunikationen inte fungerar mellan mig och döva på internationellt teckenspråk. Det var roligt att träffa flera gamla vänner som man så sällan ser och att Kubanerna fick uppleva dövas dag. Dagen var lång och man kom inte hem förrän halv ett på natten.

Ärligt talat känner man lite stress inombords det är så mycket man vill och ska hinna med. 24 timmar är alldeles för lite för man vill ha mer och hinna med mycket. Jag pluggar Engelska på distans och läser även körkortsteori och i oktober ska jag ha teori och hoppas att man lyckas. Det har tagit en sån tid för mig att ta körkort och jag har sagt i flera år att jag ska, men att det aldrig blivit av. Jag tror att det handlar om att man måste ha motivation eller att man liksom måste ha en deadline för att läsa och göra teori. Det var tack vare vännen Tine som lurade mig till att visa henne körkortstillståndet så att hon tog den och bokade tid åt mig, en sann vän som hon det är sådan man uppskattar att man har.

Sen har jag min kamp mot vikten att tänka på och jag tycker det fungerar rätt bra. Har gått ner 1kg och det är ju bättre än ingenting. Jag har märkt att man mår så bra av maten man äter och att man blir lite piggare för varje gång och gladare på något sätt. Jag är så imponerad över barnen som gärna äter maten jag lagar och det känns bara helt underbart.

Nu är det helg – en lördag och det är en dag då jag bara ska varva ner och ta vara på tiden och bara umgås med min härliga familj

Trevlig dag och helg mina kära blogg läsare

Kommentarer
Postat av: Anne-Maj

Börjar bli lite orolig för dig.. Prioritera nu! Massor med kramar!!!

2006-10-01 @ 20:07:23
URL: http://anne-maj.blogspot.com
Postat av: Tiny

Pi najs see ya 2-day!! Å så mkt de syns nu med din viktnedgång! :D
Pözz

2006-10-02 @ 13:33:43
URL: http://cerine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0