Året som har gått 2007

Kära Bloggläsare!

I dagarna har ni firat jul liksom jag och min familj gjort. Det var trevlig och mysigt och vi firade med familjer tillsammans med kyrkan i år. Vi tyckte det var jätte mysigt och att äta gott och umgås med folk man känner och inte känner. Man kände sig inte stressad och jag behövde inte fixa och laga olika sorters mat som hör julen till.

Snart är det nyår och då välkomnar vi år 2008 och jag frågar mig själv flera gånger hur år 2007 kan ha passerat så fort - JA den har gått otroligt fort. Det sägs att har man barn så rullar tiden på och man hänger inte med i svängen och det kan jag nog hålla med om.

För oss är det inte så mycket nytt och vi i familjen har haft ett bra år med bra hälsa, mycket skratt och kärlek, utveckling, kamp och mycket mer. Vi bor kvar i Nora och trivs trots att det är ständigt pendlande för mig och mina flickor till Örebro. Vi siktar på att flytta till Örebro när våren kommer och det hoppas vi mycket på så det är bara att kämpa på och tro på hoppet att vi hittar drömbostaden vi vill bo.

Channie fick sin första betyg och det var bra och jag är stolt över henne. Hon är inte riktigt nöjd och vill ha fler MVG trots att hon har några MVG. Höga krav har hon på sig själv och jag försöker få henne att istället tänka på att  vara nöjd med den betyg hon fick för första gången.  Förstår inte riktigt att min stora tös går  i årskurs 8 och snart måste hon fundera på vad hon vill läsa efter grundskolan. Jag vet att det är 1 1/2 år kvar tills hon slutar MEN som man skrev tidigare så rusar bara tiden att man inte hänger med längre.  I år har Channie hunnit med en hel del, spelat fotboll för Karlslund IF, varit i USA och hälsat på pappa och hann med besök ner till Florida, varit på musikläger och ett annat läger och i höst började hon med konfirmations läsning och konfirmeras i maj 2008.

Athina går i årskurs 6 och nästa år börjar hon på högstadiet. Hon är lika aktiv som alltid och fortsätter med Cheerleading och gymnastik. Hon har liksom sin syster besökt sin pappa och varit på musikläger. För ca en månad sen fick hon uppleva något nytt och det är att hon blev frågad av en modelagentur om hon ville jobba för H&M och allt gick så fort och för några veckor sen var hon i Stockholm och plåtade sig och kommer att vara med i vårens katalog och det är jätte spännande tycker jag. Jag hoppas att man får några bilder som kan vara bra för hennes framtida arbete - liksom en bra merit. Här är en av bilden som hon fick och hon var jätte duktig.

Colin och Yannick  ser man som tvillingar just nu och det är ju så man får höra varje dag när man är ute med grabbarna. De är lika långa och så tänker de lika på så många sätt. Båda har stark vilja och vill så mycket och de har utvecklat så mycket på sista tiden. På söndagar lär Colin sig att simma och han har klarat två sim-märken och ska fortsätta i vår.  Yannick får vänta med det och har inte börjat med någon aktivitiv än och längtar att få börja på simskola som sin storebror. Yannick mår bra och han hälsa är på topp då vi vet vad han får äta och inte äta och vi har en gladare grabb nu och det känns bra.

För min del så är allt bra och jag är glad att man har jobb och att vi mår bra och är friska och glada. Inte mycket har hänt för min del det här året och jag njuter av de stunder, dagar och år som kommer med mina barn och ser fram emot att välkomna år 2008 så jag vill till sist önska er alla

God fortsättning på julen i dagarna och GOTT NYTT ÅR önskar jag er alla.

Kram från oss alla..

Kommentarer
Postat av: Ingela

Men halleluja, slank in här bara av ett ryck o såg att du skrivit lite. Så härligt o läsa dina rader!

Ett gott slut på 2007 och ett Gott Nytt 2008 önskar vi er i familjen!

Kram Ingela & co

2007-12-29 @ 23:16:56
Postat av: Nina

Hallå, hallå familjen Stenström! God fortsättning och Gott Nytt År till er också. Tjejerna är jättefina och killarna är så gulliga. Vad duktig Channie är med så många MVG och bilden på Atthina är jättefin. Ser fram emot att få se fler bilder när katalogen kommer ut. Kommer bilderna att finnas på deras hemsida också?
Ha ett gott 2008 och hoppas att vi ses snart.
Kram från Nina med familj.

2008-01-02 @ 01:21:42
URL: http://babyrandone.wordpress.com
Postat av: Solveig A

Roligt att läsa dina rader! Brukar läsa din blogg ibland. God fortsättning på 2008! Kramar

2008-01-14 @ 18:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0