Prinsarnas roliga kommentarer

 Mina prinsar de pratar och kommer med roliga kommentarer och det är kloka och roliga så här kommer några:

Colin tittar på sin favorit program Dora som visas varje morgon prick kl 07. Just det programmet handlar om solen och månen. Han sitter och funderar och studerar solen och säger: 

”Så där ser solen inte ut som den gör för vår sol ute, den skiner och lyser stark och fin. Solen på tv har ju en massa taggar runt om sig och så elak med taggar ser ju inte vår sol ut”

 Vi ska ut och åka skridskor – premiär för Colin och Yannick. Colin är så ivrig att han vill ha skridskor på sig nu, ja nu på en gång trots att vi står i hallen. Yannick står och grubblar och ser förbryllad ut och säger till Colin 

”Colin, man kan inte åka skridskor här inne för is kan vi inte ha här hemma då smälter den bums och blir blöt som en pöl”.  

Vi går ut på en promenad i det sköna vädret och mycket snö är det överallt. Där och där, hit och dit ser man spår av hundkiss som vi är så vana att se, den lyser ju så tydligt. Men för Yannick det är för honom något nytt och säger: 

”Där och där har någon spillt gul dryck och det är väldigt många ställen och det ser man överallt”  

Jag går ner för trappan och har en stor väska i ena armen och Yannick i den andra armen. Sakta glider han ner från mig och jag kämpar för att han inte ska ramla det är ju inte många trappor kvar så man kan ta ner honom. Han ser sin halvbror Daniel och säger: 

”Daniel  Daniel rädda mig från mamma, hon tappar mig och jag vill inte göra mig illa, rädda mig och bli min hjälte” 

Vi ska ut och åka till stan och jag som mamma vill alltid se till att Colin kissar före så man slipper oroa att han ska bli kissnödig på vägen in till stan med buss. Jag ber Colin att kissa men han vill inte och sa det bestämt. Yannick kommer och sjunger: 

”Colin kan inte kissa, kissa kiiiiissaa Colin kan inte kissa och kiiiiissaaaa”  

Colin blir arg och säger: ”Jo jag kan visst kissa för jag har ju en liten snopp eller hur mamma?”

Kommentarer
Postat av: anna wintour

Jag har kommit på en brilliant idé om att man köper ett par vanliga pumps och dekorerar den som man vill dvs en vanlig stomme men ovanliga dekorationer och namnge dem med sitt namn. Varje gång man säger sitt namn så blir det raklam för skorna. Samma sak med underkläder har du egna idéer?

2007-02-20 @ 18:43:15
URL: http://annawintour.blogg.se
Postat av: anna wintour

solen är taggig den var bra

2007-02-20 @ 18:44:21
URL: http://annawintour.blogg.se
Postat av: pepo

Hej!
Skrattar. barnen är så lustiga. Hahahaha. Kramar

2007-02-20 @ 19:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0