Söker bostad!

För ett tag sen skrev jag att jag söker lägenhet i Örebro eller Kumla och det har varit kämpigt och det är inte alls så lätt som man tror. För ca 10 år sen var det hur som lätt att leta men nu är det så otroligt svårt. Det som gör det svårare är att man söker en 4 eller en 5:a.

I Kumla kan man ju bo var som helst tror jag, men inte där det är lite för långt från stan. I Örebro är jag så fast vid att söka på BRA områden som på Norr, Tybble, Hjärsta, Adolfsberg och några områden till. Jag kan inte tänka mig att på i Vivalla, Baronbackarna, Varberga för där är det för mycket bråk och detsamma har man ju hört att Brickebacken inte heller är bra.

Men när jag tänker hur svårt det är att leta på bra områden så insåg jag att jag måste vara mer öppen för hur annars ska jag kunna flytta om jag blir så låst att tänka på en sak. I dagarna såg jag en annons och det var en 5:a i Brickebacken och jag tänkte att nu måste jag ge området en chans. När jasg berättade det på jobbet så sa flera av mina kollegor att man börjar höra positiva saker om Brickebacken och att de håller på renoveras och att andra  börjar bli mer positiva till det. Jag tänkte o sa äntligen, men mina flickor de vägrar och säger att de bor hellre på gatan än att bo på Brickebacken. Nu är det tuff för mig att kompromissera med töserna och argumentera på bra sätt. Lägenheten ägs inte av ÖBO utan av en privat fastighet och då är det en bra start att man kan ändå flytta dit och sedan byta lägenhet om några år. Området ser okej ut tycker jag och har inget att klaga på så nu får jag se hur det blir och om flytten blir av eller inte.

4 familjer var intresserad och just den lägenhet som jag kollade på - jag kände mamman och när jag kom dit blev jag kvar lite längre än vad folk gör när de kollar lyor och det kändes så bra och så trevligt. Det var fint och jag kan tänka mig bo där så nu får vi se hur det går och om flickorna ger upp och bara kan acceptera att vi nu har chans för vi har kämpat så i flera år.

Här kan man se lite hur det ser ut:

  Så här ser gården ut:     annan del av gården:


Och här är lägenheten och det är högst upp lite på vänstra sidan:image208



Kram från lägenhetsbloggaren Addie

Kommentarer
Postat av: Cokoris

Tack!!

Ja inte lätt, du har ju flyttat en del men då har det ju varit enklare för de var för "liten" för att säga sin åsikt o mamma bestämmer hehe men nu gör de sina röster hörda och vägrar.. trist men de kanske hört dåligt om BB av sina klasskamrater eller liknande.. ja det är inte lätt hitta bostad nuförtiden speciellt inte om man har krav heller.

Hoppas det löser sig för er och att ni hittar en lösning antingen "vinner" du över tjejerna eller så hittar ni en annan erbjudande annanstans i Örebro!

KRAMEN!

2008-04-12 @ 12:10:13
URL: http://misscokoris.blogg.se
Postat av: pepo

Ni kanske ska sätta ner er vid bordet och diskutera om bostad. Skriv upp nackdelar och fördelar att bo där. Kanske ändrar flickorna sig då? kramar

2008-04-12 @ 14:34:42
Postat av: maria bra

Förstår dig självklart pga flickorna, samma med mina flickorna.. Då måste vi prata igenom med flickorna samt måste tänka på föräldrars bästa också.. hoppas det går bra..
så är det lägenhethus du har sökt ? eller "radhus" men kallas lägenhet ? kram kram o trevlig helg :)

2008-04-12 @ 21:51:27
Postat av: Anna Y

Har själv bott i Brickebacken nästan hela av mitt liv och jag hade aldrig varit missnöjd med detta, vissta område kan va lite stökigt, men tror det är faktiskt överallt, bara lätt stämpel av förorters rykterna är brickebacken, varberga, vivalla. Men jag skulle föredra brickebacken än varberga och vivalla. Alltid en massa snutar när jag är i vivalla på besök. Sällan i Brickebacken. tror beror ju på vart man bor faktiskt. Klart är det lätt att bedöma det innan man kan säja själv. Men det är ju klart upp till ena, viktigaste är att man SKA trivas någonstans.
Lycka till, Addie!

2008-04-13 @ 10:21:16
URL: http://finntrollochsmultron.wordpress.com
Postat av: Camilla

jag bodde en månad i Brickebacken i somras då jag praktiserade hos dövkyrkan i Örebro och det avr en trevlig område jag bodde i, liknar hemma faktiskt eftersom det är så mycket grönt!
Huset med lägenheterna såg ju jättebra ut tycker jag! Ser jättefint ut och inte sliten alls!
Lycka till!

2008-04-14 @ 09:55:09
URL: http://rainred.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0