Blir jag en smart inredare?

Jag tycker att jag har så dålig fantasi när det gäller heminredning. Har en riktig ide' torka faktiskt och det är ofta så att jag avundas vänner som har och gör så bra inredning hos sina hem.

Jag har försökt lära mig och lyssna på vänner, men ändå känner jag mig så fantasi lös och inte vet riktigt vad jag ska göra och hur jag ska börja. Vi bor rätt enkelt och har inte så flotta och fina saker som många har hos sig. Mina flickor tycker att jag borde vara bättre på att fixa vårt hem och jag försöker.

Nu kan jag iallafall känna lite stolt över att jag valde rätta tapeter i hallen och vardagsrummet så lite smart är jag nog och det är först nu som flickorna tycker att vi bor finare men att det är mycket att göras här hemma. Jag ska som sagt ta bilder och sätta upp det här på bloggen så att ni får se förändring med tiden.

Det jag vill ha i hallen är:


Mattan kommer från Ellos  och det kanske är lite märkligt att man vill ha röd matta, men när man besöker många så är det liksom en standard att alla ser nästan lika ut. I hallen vill jag ha lite starka färger och väggarna är vita så jag är sugen på att inreda med lite gladare färger  och då är det rött, svart och någon annan färg man vill ha.

I vardagsrummet vill jag ha den här mattan:



Mattan är från Ellos. Väggarna är vita med mönstrad former som jag tycker är fint. Våra soffor är röda men ska köpa sofföverdrag som blir svart och sen kuddar i olika fina färger att kombinera med. Gardinerna kämpar jag att leta till den jag vill ha för just nu har jag tappat räkningen hur många affärer jag gått för att leta gardiner. Har en väninna som är duktig på att sy gardiner och hon ska komma hit och ge mig råd och tips.

Mitt rum ska även tapeteseras och jag vill inreda den med en typ Afrikanskt stil - vet inte varför men det är väl för att jag är född i Etiopien och vill ha nåt med Afrikansk still i rummet. Den här tavlan är jag förtjust över och vill ha :



Den kommer från Jotex och jag vill ha något med vinrött eller rostbrunt på väggarna. Jag får se om jag utvecklar mig till en bättre inredare och jag försöker lära mig så gott det går.

Ha en skön dag!

/Addie

Kommentarer
Postat av: maria bra

kul att du har hittat som du tycker om, tips att köpa en tidning t.ex allers m.m. minns inte vad för tidningar heter, handlar om heminredning. om du hittar som tycker om, klippa ut dom och sparar, så vet du vad man vill ha till rummet m.m.. lättast :) kolla med rusta också, finns en del sakerna som passar till rummet. därifrån har jag köpt två sakerna till tvrum. jätte nöjda :) önskar er en riktig trevlig helg :) kramm puss

2008-08-30 @ 09:32:07
Postat av: Cokoris

Addie vännen, alla har sina egna stil o smak och man måste inte ha dyra och flotta saker för att det ska bli fint hemma med enkla medel och billiga saker kan bli jätte fint också.

Dessa saker du visade nyss ser ju bra ut, röd dörrmatta är ju häftigt och en färgklick! som maria skrev nyss så har Rusta billiga men fina saker ibland, likaså ÖB. ofta förvånar dessa affärer mig ständigt :) kraaaaam

2008-08-30 @ 09:47:53
URL: http://misscokoris.blogg.se/
Postat av: Tine

Där ser du - du har ju en egen smak som är snyggt! ;) Puss

2008-08-30 @ 11:19:26
Postat av: rosi

ja det är så fin med Afrikansk still . jag har den i vardagsrummet.. jag har vit vägg och sen de bruna saker osv . i sovrum har vi indiska still. vinrött osv.. och sen i hallen har vi egypten still. hehe.. 3 olika. men vi trivs det.. din hem bli nog jätte fin . kram

2008-08-31 @ 08:26:26
URL: http://strandbergljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0