paket från polismyndigheten!

Morgondagens dag så damp det ner en post från Polismyndigheten i Örebro Län!! Man blir ju skitskraj av att få nån post från polisen - tror nog att vi flesta blir det när man inte har någon aning om varför man får just från polisen. Det var en brun kuvert med ganska tjock sak i så man var lite förvirrad och bestämde snabbt öppna den. Hade en vän hemma hos mig då som åt frukost med mig.

När man väl öppnat brevet så fick jag mitt livs chock och blev så förvånnad. Där låg en äcklig gammal plånbok som jag tappade - fullt med mögel och så mycket smuts och jag blev ännu mer förvirrad med stort frågetecken



Det var faktiskt 5 år sen jag tappade den - ja jag skojar inte och så har man fått den efter 5 år!!!  Jag tycker det är lustigt att polisen skickar den efter 5 år - där låg ingenting förutom gamla kort och all mögel och sånt - det var äckligt att ta på den. Tydligen hittades den någonstans ute i skogen och det måste ha hänt nyss som det ser ut. Jag minns inte riktigt var jag tappade den och den kommer gå raka vägen till papperskorgen för har ingen nytta av den ändå.

Kommer att minnas den här dagen för det är väl sällan man får nåt som man tappat efter 5 år!!

/Addie

Kommentarer
Postat av: Pernilla W

Näääeee, helt otroligt! Jag fick ett brev för 6 år sedan från polisen. Att de hittat min cykel och att jag var välkommen att hämta cykeln i Lund, 8 mil hemifrån. Jag stod som ett frågetecken?!? Men körde dit i alla fall, och det var den cykeln jag blev av med när jag var 15 år!!! Haha, en vit cresent.. Så det var bara att ta hem den. Mitt personnr är inristad i cykeln. Nu står den i cykelförrådet:) KRAMEN

2008-08-20 @ 22:17:45
Postat av: Silva

Ler men då finns det verkligen trogna människor därute som gav den till polisen :D

2008-08-20 @ 22:26:07
URL: http://shinesia.blogg.se/
Postat av: Nettan

ÅHHH, så kan det hända ju!! Ibland kan man få oväntat kaffe så att säga! och då blir man väl överraskad!!!!

Kramar

2008-08-20 @ 23:54:58
Postat av: Åsa

Herregud... tt dom skicka till dej efter 5 år.. det är lite otäck att man har öppna paket och såg gamla plånbok. ÄCKLING med gamla sand och sånt fuktig.. fyfaan

Sköt om dig... kraaam

2008-08-21 @ 05:04:22
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Ingela

Men jisses, 5 år sen :O :O :O



Kraaamen

2008-08-21 @ 20:07:57
Postat av: maria bra

Oj Oj va, skickar efter fem år.. Men kul att få tillbaka gamla plånbok men gamla sand m.m inne i plånbok. var det i örebro du tappat för fem år sen ?

krammm o trevlig helg :)

2008-08-22 @ 16:30:07
Postat av: Pilla

Ojoj, såå längesen du tappade den... Förstår att man blir chockad och förvånad då.

2008-08-23 @ 20:48:21
URL: http://mpea.bloggspace.se
Postat av: aö

antar att det inte fanns några pengar kvar eller så fanns de när du tappade din plånbok?! :)

2008-08-25 @ 20:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0