Skolstart för flickorna!



I morgon onsdag är det dags för mina flickor att börja skolan efter en lång sommarlov. Tiden har gått för fort tycker vi alla här hemma.

Det som för mig som mamma är det med vemodig känsla att inse att min stora tös, Channie nu ska börja i nian.

Hon ska dit på morgonen och samlas med klassen för sista gången och sjunga in läsåret och välkomna årskurs 4 som ska börja där. Tänk att tiden har gått så fort, jag minns den dagen då hon började i F-klass och minns det så tydligt, hon hade en rosa klänning med rosa blommig kofta, fläror i håret och en söt ryggsäck och var så glad att få börja i skolan. 

Måste bara fråga - VAR SJUTTON tog tiden vägen egentligen? nu blir det så mycket tankar om Channies skolgång för året och det är mycket som hon ska göra med bla få mer information om gymnasiet och att välja vilken program hon ska ta. Jag kommer att lyssna på henne och stödja henne hela vägen tills hon bestämt sig hur hon vill göra.  Det ska bli spännande att se vad hon väljer.

Hoppas detta läsår inte går så fort för jag är inte riktigt redo att släppa min stora tonåring ut från grundskolan.

Athina ska börja i 7:an och jag tycker att det även går för fort att se tösen min nu gå i högstadiet. Man säger ofta till sig själv att tiden går fort och tiden är så dyrbar med barnen.

För pojkarnas del går det jätte bra och det känns bra att allt fungerar som det ska.

/Addie

Kommentarer
Postat av: Malin L

Tackar! ja, det är bara så roligt med lill*n kommer snart, vi alla längtar efter den :) kramar

2008-08-20 @ 08:22:37
URL: http://malin_larsson78.blogg.se/
Postat av: Smultron

Musiker skolan, går alla dina barnen där? Min systers son börjar gå dit oxå..L

2008-09-02 @ 14:42:44
URL: http://finntrollochsmultron.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0