Vad gör man…

I går (torsdag) var det en total svart dag för mig och jag hoppas jag inte får otur i framtiden


Det är så stressiga dagarna och allt ska hinnas och på jobbet ska man göra det och det och till o med hinna träna teater inför jul avslutningen på skolan.


I går hände det som inte fick hända


Jag var stressad o skyndade mig till teatern o repeterade sen efter missade man bussen och var försenad för att hämta pojkarna.


När man väl har hämtat pojkarna och handlat lite mat o sen  väl hemma framför dörren så upptäckte man det man fasar över


Var är nyckeln?, det måste finnas någonstans?




Händerna svettades och så pratade jag för mig själv.


Hur kan det hända, hur kan jag vara så dum som glömde nycklarna kvar på jobbet.



Försökte tänka positivt och gick över till min granne A som tyvärr ej var hemma men att hennes inneboende var det. Det värsta var att min mobil var hel död för batterierna hade tagit slut suck...


Tiden gick jag försökte ringa till min stora tös C som en galning utan framgång.


Tina hade sin cheerleading så jag bestämde att ta grabbarna ner till pizzerian och undertiden vänta på Tina.


Halv nio kom hon och åter var det nåt som inte fick hända


Tina glömde nyckeln hemma och så var hennes mobil stängt precis som min och behövs laddas.



 
Vi gick hem till A och där försökte jag ringa tösen och flera kollegor och timmarna gick.


Till slut när klockan var ca 23.00 så var min chef den enda som var min räddning och det är tack vare honom och en kollega som jag äntligen fick mina nycklar och de är båda guld värda för utan dem hade jag nog blivit tokig.


Morgondagen var ju att pojkarna ska ha lucia och kläderna ligger hemma och väntar och att Tina även hon har lucia så vad hade man för val??

Lås tjänsten var ingen ide för då ryker pengarna och mindre julklappar blir det till barna min.


Det här hoppas jag aldrig få uppleva igen och jag hoppas att jag inte får otur i framtiden. Ska vara glad att det hände just i Örebro och inte i Nora som vännen A sa till mig.


/Från slarvfian Addie


Kommentarer
Postat av: Tine

Wow! Tur det finns hjälpsamma folks! ;)

2008-12-12 @ 17:47:57
URL: http://minds.blogg.se/
Postat av: Ingela

Phu vilket äventyr. Ett tips är att ha reservnyckel hos nån granne som man känner, hyffff!



Kramkram

2008-12-12 @ 17:59:54
Postat av: maria bra

Oj, vilken otur men tur tills slut med hjälpsamma folk som finns samt som bäst ha reservnyckel, Min syster har en hemnyckel hos mig för reservnyckel för hyff :)

inte stress, ta lugnt kära vän du. Krammm

2008-12-12 @ 18:11:57
Postat av: Iréne K

Åh himmel vilken kväll! PUUUH! Läste med spänning och blev glad det löste sig. Sant, lås smeden är vansinnigt dyr..mina föräldrar har nyckel om det krisar sig.

Hoppas du hittar bra plats ha extranyckeln! Hoppas resten av dagarna FÖRE jul blir mindre eller helt enkelt PERFEKT FLYTANDE UTAN STRESS !!! ( en dröm??)



kram på dig vännen!!!!!!! // I

2008-12-15 @ 08:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0