Visst är det irriterande...

Det är irriterande när

Mina flickor lägger glas varstans


Mina flickor äter i sitt rum eller i vardagsrummet och lämnar talrik, bestik och glas efter sig


När det börjar bli lite disk - så ser de det inte och diskar inte


När papperskorgen börjar bli fullt så är de helt blinda och fixar o kastar inte


När de fixar håret och smink så lämnar de i det skick när de är klara vilket inte är så trevligt


spiller de eller tar fram saker från kylen så lägger de inte alltid tillbaka grejjerna 

 
toarullen den är slut men de orkar inte byta till en ny rulle trots det är så NÄRA och inte till stor besvär


Det är märkligt att trots man tjatar och tjatar så blir det ändå inget av det.


Vad ska man göra åt tonåringarna!!!


/Addie




Kommentarer
Postat av: maria bra

kära :) förstår dig hur det känner.

Samma med våra flickorna från början och vi fick tjata flera ggr. Men nu över och dom förstår..

vi tog en bra tips..nu känns det skönt för oss, behöver inte tjata mycket längre. men lite speciellt är i hallen, lämna t.ex väska o hårtork kvar, är jag fortfarande lite tjata.. he he :)

ett tips ? om flickorna vill träffas kompisar, städa sig efter innan de ska träffas, det funkar bra för oss.. så flickrona fick plocka bort allt som dom gjorde sist t.ex lämna tillbaka alla sakerna till sovrum eller ngt, när allt är klar så mamma eller pappa kollar om allt är Ok, så är det ok att flickorna får gå nu o träffas kompisar. än att glömma bort, lova göra sen men gör det inte. bäst fixa nu innan träffas kompis. prova du.. prova hitta på annat sätt.. STOR kram på dej :)

2008-12-09 @ 08:59:47
Postat av: Ira å Mio

:-) tonåringar, du kanske ska vara glad Colin och Yannick inte är Colina och Yannika ;-) hehe men sak mindre när de kommer i tonåring, de sminkar inte o fönar håret :-) puss vännen tack för smset inatt! :-)

2008-12-09 @ 09:06:26
URL: http://misscokoris.blogg.se/
Postat av: Ingela

:-) Välkommen in i tonårsvärlden, här är det precis likadant med mina 3 sucka.....



Kram Puss!

2008-12-09 @ 09:51:37
Postat av: Solveig

Haha :-) Känner precis igen situationer, samma med mina stora barn.

2008-12-09 @ 11:38:27
Postat av: frida :D<3

Kram om dig.. jag känner fullständigt hur du känner jag vet hur det är jobbigt med sånt ungdomar:( men vi får bara spark deras röv och tjatar...... att känmpar på... KRAM om dig vännen du är inte ensam om det

2008-12-09 @ 16:44:30
URL: http://frizdo.blogg.se/
Postat av: Britt

haha jaa det känner jag igen när Jakob bodde hemma han lämnade alltid glas tallrikar i hans rum då fick vi tjata på honom att lämna dom men han sa ja ja men det blev flera dagar. När han flyttade hemifrån o bodde egen lgh så förstod han bättre :) men mellansonen Adam är 14 år så är det inga problem han lämnar alltid till diskbänken. Yngsta Josef är ju bara 12 år så har han intebörjat göra så ännu. Man får tjata 100 gånger tyvärr..// Kram kram

2008-12-09 @ 23:00:40
URL: http://bijaadjo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åhhh..... duu... när du ser Frida det var min dotter.. Pinsamt jag såg att jag skriva och använda hennes blogg.. UTAN det var JAG...... för hon har börjar blogg hon med.... bad om ursäkta addie... hehe ..KRAAAM

2008-12-10 @ 05:03:18
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Maria J

Vet hur det känns, det spelar ingen roll hur mycket man försöker förklara att mamma springer inte och städar och plockar ordning. Man får tjata flera gånger men nu har jag börjat låta saker och ting vara framme som det var när barnen själva ställt fram, och då kommer de och säger vad det ser ut här!!!:) KRAAMEN

2008-12-10 @ 08:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0