3:a vs 4:a - Vad ska man välja?!

Kollar i tidning, internet, kontaktar fastigheter men ändå funderar jag mycket om man ska söka en 3:a eller 4.a??

Just nu funderar jag om man vinner på en stor 3:a eller en stor 4:a  -- inte så lätt och så här tänker jag just nu som bilden här:

image134

Jag har två tonårsdöttrar och 2 små grabbar - grabbarna är det inte alls så svårt att tänka på när det gäller rum för de är ju små och kan ju fortfarande dela rum.

Mina tonårsflickor - det är helt omöjligt att diskutera med dem om de kan dela rum OM man hittar en stor 3:a på lite över 100kvm.

Enligt dem så vill de ha eget rum för att man tar hem kompisar och få lite mer privat och att de faktiskt är stora och borde ha eget rum.  Stortösen Channie säger att hon inte vill ha en stökig rum som lillsyrran ofta ställer till med.

Så här är en mamma som funderar och vill ju både mina barn och mig själv bästa så att vi alla ska vara nöjda och trivas tillsammans, MEN det är så svårt att hitta en 4!!!.. Jag hittar nog mer 3:or än vad mina töser anar och det är flera som är på över 100kvm och ändå vill de inte se och kolla och tänka på olika planlösningar.

Det spelar inget roll för mig att jag åter får bo i vardagsrummet för jag prioriterar mina barn högt och tycker det är viktigt för dom att ha rum. Man har ju bara ett rum att sova i och är borta mest på dagarna. I vardagsrummet drömmer jag om att få ha en livingoodsäng den är enkel och man sätter bara upp den mot väggen  så här ser den ut:   så kan man ha på dagstid och sen när det e dags att sova :  mysigt eller hur?

Det tar så lite plats så det spelar egentligen ingen roll för mig om jag sover i vardagsrummet. Så nu är det bara att kämpa på och hoppas att flickorna åtminstone kan lyssna på mig om tiden blir så kort och att jag ändå måste välja en trea.

Så nu är det bara att kämpa på och hoppas att jag så småning om lyckas med jakten av en 3 eller en 4.a!!

Ha en bra vecka!



Kommentarer
Postat av: Anne-Maj

Oj, vilken sits du hamnat i.. Hoppas att du hittar något som passar din stora familj. Många kramar

2008-01-08 @ 20:57:06
URL: http://www.anne-maj.se
Postat av: Tiny

Ja precis, vilken sits - men du grejjar det! Å kolla lyorna ändå - så ser du hur och om det går.. Puzz

2008-01-09 @ 11:53:10
URL: http://cerine.bilddagboken.se
Postat av: maria bra

Kämpa, det kommer en vackert dag med att dyka upp en bostad du hittar och tycker om.. lycka till. samt en tips, om vill så man kan kolla upp med bostadbidrag ang kvm på 3 rok och 4 rok vilka av dom som mellan skillnad. som en vän till mig som gjorde det och upptäcke att 3 rok vinner mycket än 2 rok. Lustigt va ??
LYCKA TILL du !!
Kraam puss :)

2008-01-13 @ 18:37:48
Postat av: aö

hej här har du en som brukar kolla din blogg ibland, du skriver så bra o intressant.. ja i en svår sits du hamnat. jag bor själv på vardagsrummet medan mina flickor bor i varsitt sovrum. i en 3:a. 4:a e det jättesvårt att få tag på. men varför inte du söker en "liten" 5:a, jämfört med en större 3:a eller lagom stor 4:a om du tänker på bostadsbidrag, du har ju 4 ungar :) förresten så e alla dina barn så söta.. kram

2008-01-14 @ 19:02:14
Postat av: Felicia

Hejsan! Jag hamnade här via Pepos bloggsida. Dina två senaste inlägg känner jag igen mig så mycket. Jag är även ensamstående mamma utan körkort dock "bara" med två barn ;-) Vi bor i ett litet radhus som är en trea på 85 kvm. Kidsen har fått varsitt rum på övervåningen och jag bor i vardagsrummet. Trivs jättebra, för jag har ändå ingen nytta av ett sovrum då jag bara använder det till att sova så lika bra i vardagsrummet. Såg bilden på livingoodsäng, åh den är pi snygg! Skulle gärna vilja ha en sån... får börja spara ;-) Hoppas ni hittar en lya som passar er alla! Lycka till!

2008-01-15 @ 13:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0