Jobb, skola, dagis och jakt på lgh/hus/radhus

Kära Bloggläsare!

Tiden har gått för fort och jag fattar inte riktigt att man varit hemma lite över 2 veckor va?? hur stannar man klockan så att den kan skynda långtsamt??.

Förutom det så har vi haft en fin och underbar jul och nyår och jag tycker det är skönt att man får börja jobba igen. I dag är det söndag och imorgon börjar vardagen igen.

I vår så ska jag nog för det mesta koncentrera mig på att söka lägenhet, hus eller radhus i Örebro eller Kumla. Vi älskar vackra Nora det är en fin stad men kraften tar på oss som får ständigt pendla varje dag och vi vill gärna ha närmare till allt.

Flickorna har sina kompisar i Örebro och några i Kumla och de vill umgås med sina vänner och sen har de ju sina träningar att tänka på och när de tränar blir det ofta sena kvällar för dem att komma hem. Tyvärr har jag ju ingen körkort och ä'ven om jag skulle ha det tror jag inte det skulle funka med två små grabbar som har sina fasta tider att lägga sig tidig på kvällen. Är man ensamtående mamma så blir det inte så lätt men jag är glad att flickorna inte klagar och förstår att det är så här.

Nu får vi se om vi lyckas få någon bostad så nu gäller det att kolla, ringa, söka och jag hoppas att vi kan flytta i juni eller början av juli. Så här kommer det se ut framför mina ögon för det mesta:

  jakten på att söka en supermysig lya som vi alla ska trivas i...

Kommentarer
Postat av: Tiny

Jag sitter å hoppas du hittar ngt snart! Puzz

2008-01-07 @ 10:46:32
URL: http://cerine.bilddagboken.se
Postat av: Solveig A

Jag hoppas verkligen att ni lyckas få tag i ett bra boende snart. Lycka till!

2008-01-14 @ 18:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0