Min stora tös Channie


 

Jag har skrivit många gånger om hur fort tiden går men måste fråga och skrika:

Hur kan man stanna tiden - låt inte tiden gå så fort - HJÄLP MIG!!!

Den senaste tiden har Channie börjat fundera mycket över sitt liv - framtiden och att hon snart måste bestämma sig vad hon vill läsa efter högstadiet. Jag bara kollar på klockan och tittar på min tös och frågar mig själv - Hur kan tiden gå så fort???  

Det var faktiskt inte länge sen jag såg Channie utanför skolan och hälsade fint på sin nya fröken då hon för första gången började i skolan. Jag minns hur glad hon var att äntligen få börja i skolan och känna sig stor och inte gå på dagis längre.


Nu går hon i årskurs 8 och om halvt år börjar hon i 9:an och vips så ska hon vidare till gymnasiet. Det är helt otroligt och jag fattar inte riktigt eller jag hänger inte riktigt med längre. Det är väl bara att acceptera och låta tiden gå trots att jag inte vill det.


Channie funderar mycket på vad hon vill bli och det är svårt. Hon vill bli frisör, skådespelare, konstnär, eller bli egen företagare. Vi försöker prata om det och jag som mamma vägleder henne och säger det jag tror på, men att det är viktigt att det är hon som bestämmer. Sa till henne att jag stödjer henne i alla beslut hon tar och gör hon det som hon trivs med och är glad så är jag också glad.


Vecka 5 och 6 ska hon åka till mormor och morfar och praktisera på JC klädaffär och tycker det ska bli så spännande. Det med praktik har fått henne att fundera mycket på framtiden och jag tror det är bra att hon får praktisera och se hur det fungerar ute i arbetslivet.


Det ska bli spännande att få se vilken stig hon tar och jag tror mycket på henne och kommer alltid vara där för henne och vägleda henne på livets stig.


Det är bara att acceptera att tiden går som det ska och jag kan inte stanna klockan och trots att klockan går, dagar och år kommer förbi så är jag en stolt mamma som ser att Channie mår bra och kommer att ha ett bra liv. 

Älskar dig Channie: image145

                      


Kommentarer
Postat av: Channie

Älskar dig med

2008-01-30 @ 20:15:36
URL: http://channiiiee.blogg.se
Postat av: Tiny

Åhhhh, tror jag anar hur du känner dej! ;) Channie e så dutti o allt - det kommer å gå fint hur hon än väljer! :D

Kram

2008-01-30 @ 23:39:19
URL: http://cerine.bilddagboken.se
Postat av: Ingela

Stora tjejen, ut mot vuxenvärlden med stapplande steg. Det kommer att gå bra det här!

Kram&Puss Ingela

2008-02-01 @ 08:12:13
Postat av: Erika

Ja - det är sant att tiden bara rusar iväg. Minns också min första son när han börjde första klass så är han snart klart med magisterexmanen. Det kändes som det var förra veckan han började första klass... näää det var tjugo år sen....

Det ska faktiskt kul och spännande vad din dotter väljer och vad hon vill göra med sitt liv...

Kram // Erika

2008-02-01 @ 08:21:21
URL: http://www.metrobloggen.se/erika57
Postat av: maria bra

Du är inte ensam.. samma med min äldre dotter.. snart 14 år.. ett år yngre än channie, ibland funderar jag också var tiden tog i väg.. he he.. :) Kramm

2008-02-01 @ 11:29:53
Postat av: Solveig A

Härlig bild på dotter o mamma!

2008-02-05 @ 09:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0