Tropisk värme!!

                                                                           image276


Sitter och funderar hur jag klarade värmen när jag bodde i USA. Där var det över 30-40 grader varje dag och man gjorde så mycket trots värmen. Men här klagar jag för mycket och gnäller att vi har det för varmt hemma. Visst är det härlig med så fin sommarvärme, men jag är rädd att vi då får en dålig sommar senare i juni och juli.

Hemma hos oss är det stekhett och det känns som vi är i ugn och ska bakas till nån sorts bakelsefigurer!! Jag skojar inte det är så varmt så varmt och så fort jag rör på mig så är jag hel svettig!!!.. Dessvärre är det att jag försöker packa och packa men nu orkar jag inte pga värmen!!!!..

Hoppas innerligen att vi får bra sommarväder för inom mig känner jag signalen att är det så varm som det är nu så blir det nog kallare sommar!.

Svettigbloggaren Addie

Kommentarer
Postat av: maria bra

Håller med dig, samma med här, hett och för varmt :) undrar hur vi klarar ? vill ha lite "blåsigt" så man får lite luft.. passar på att njuta av nu när det är så varmt ute, vet inte hur det ser ut sen i juli o aug ? dålig väder ?? kram kram

2008-06-03 @ 12:49:26
Postat av: Cokoris

Hehe ja jag tror det e lite olikt ändå, när man är utomlands så är man medveten om det o tar det som det är samt usa har ju f-n ac precis överallt så det är korta stunder man e ute i det stekande sol.. medans här nada ac, varmt överallt.. pendeltgå buss är skitäckligt varmt, utomhus inomhus, entre, affärer (inte alla) är också sjukt varma! kanske därför man inte gnäller direkt.. när jag är i usa tycker jag ibland det e skönt komma ut i värmen för alla malls är lite för kalla! :) lustigt det kan bli! kram

2008-06-03 @ 14:10:40
Postat av: cokoris

förresten.. bakelsefigurer du e söt du! kram igen

2008-06-03 @ 14:11:22
Postat av: aö

heej.. du ska vara glad att du inte jobbar som brevbärare hihi.. jag fick fylla på extra vattenflaska som bara används till att svalka av mej. det kommer att bli fint väder fram till mitten av juni och sen blir det superväder i juli o aug enligt en tysk "väderspå", får hoppas han har rätt.. ha det gött i värmen.. kram

2008-06-03 @ 17:41:46
Postat av: Ingela

Nån sommar som vi hade i fjol vill jag INTE ha, nä fy tusan. Fläktarna här hemma räddar mig, har i sovrummet o vardagsrummet - så underbart. Klart man är ovan när det pof kom så hastigt. Du e rolig du, bakelser :-)

Kram puss!

2008-06-03 @ 21:27:55
Postat av: Addie

Cokoris: Det du sa är ju sant, man vänjer sig när man reser utomlands om man ska jämföra med Sverige. Det med AC det saknar jag till MAX!!

AÖ: Förstår hur det känns att cykla i värmen skulle dö om jag gjorde det ;-)

Ingela: Det med bakelser - om du var här hade du nog förstått för det är kokhett här!!..

2008-06-03 @ 22:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0