nu ska jag...

Först och främst är det inte så mycket som hänt här hemma. Jag har nog varit lite för dålig på att skriva här på bloggen men det blir ju så när man är ensam hemma med barn och heltids jobb och så mycket mer. Jag säger varje gång att jag ska skriva oftare  här men ärligt är det inte så lätt att göra det. Bor man i Nora och pendlar 6 mil varje dag så tar det på krafterna när man kommer hem och ska fixa mat och allt annat.

Jag har nu också börjat plugga på Universitet och ska göra det 8 torsdagar så det blir en hel del pluggandet för min del. Läser teckenspråk didatik 7,5p och jag hoppas det kommer gå bra för mig.

I dag onsdag den 5 mars har jag träffat en bra coach som gett mig så många bra tips om hur man ska äta en sundare mat. Jag har nog blivit lite för fixerad över att läsa mat och hälsa,  fitness och allt som har med info om hur man går ner i vikt att göra. De som skriver sånt är otroliga duktiga på att få folk köpa dessa tidningar och mycket av det skrivs stämmer ju inte alltid. Jag bestämde att be L som är utbildad tränare och lädt mycket om hälsans kropp att ge mig råd och tips och nu kom vi överens att jag ska följa hans råd i 3 veckor och sen träffas och gå igenom hur det går för mig. Det känns bra att ha en övervakare för då kommer jag nog inte då lätt undan med mina svagheter för kakor, godis och mycket annat som jag så lätt faller för. Sen har jag ju min stora supporter T med mig och hon och jag träffas regelbundet för att träna på friskis och svettis och vi är i samma båt och har samma mål så det känns bra att ha någon som följer och ser till att få stöd för det behöver man verkligen.

L kollade upp min bmi och jag är överviktig och ska nu börja med att försöka gå ner 10kg och det hoppas jag innerligen att jag kommer lyckas med. 

I dag har jag gått mycket och sen träffade jag T och vi träffade en gyminstruktör som gick igenom alla redskap på gymnet hos friskis och svettis. Det är viktigt att man tränar på rätt sätt så det känns så bra och har något att se framemot.

I dag har jag gått: 12500 steg och det känns toppen...

Nu ska jag ta det lugnt och börja plugga för imorgon gäller universitet.

Addie


Kommentarer
Postat av: Tiny

Hejja hejja Hejja! Ja du kommer att lyckas, nu när du osså fått L å coacha dej! Å vi ska jue träna tesammans massor! Duktigt som gött hela 12500 steg!! Puzz

2008-03-05 @ 22:14:46
URL: http://minds.blogg.se
Postat av: Nina

You go girl! Jag har också börjat träna för att få bort vikten jag gick upp när jag var gravid. visst känner man sig så duktig och hälsosam och man får mycket mer energi plötsligt. Jag tycker du är jätteduktig som håller alla bollarna i luften med barn, jobb, studier och träning. kämpa på!!!

2008-03-06 @ 21:48:53
Postat av: Camilla

Det finns ju en uppsjö med olika metoder att gå ner i vikt, man måste bara hitta ett sätt som passar med sig själv! Jag själv går hos viktväktarna för 2:a gången nu! Det fungerar bra för mig eftersom min mamma också går med och vi uppmuntrar varandra och peppar upp varandra! Sen försöker jag gå på promenad i minst 1 timme varann dag och det fungerar för mig! Jag har gått ner 5,8 kg nu och ska ner 2,2 kg till sen är jag vid min målvikt!
Kämparkramisar tebaks

2008-03-10 @ 08:21:44
URL: http://rainred.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0