Musik en del av mitt liv..

Konserten med Karl Johansskolan var kanon. Man är så imponerad över hur duktiga våra barn är. Channie och en klasskamrat hade producerat och filmat hur klassen har tränat och förbereds till Wallans konsert och det var kul att se. Jag tycker det är härligt se att mina flickor tycker om musik och känner harmoni inom mig.


När jag som liten kunde höra så älskade jag musik och jag ville mycket. Jag minns att jag gillade att sjunga och jag dansade folkdans och gillade att spela flöjt och piano. När jag hörde sämre så var jag nog ledsen över att man inte kunde höra all musik som jag ville för musiken var en del av mitt liv. Jag minns att jag och min storebror spelade piano tillsammans hemma i Katrineholm, vi testade och provade och spelade samtidigt och jag tyckte det var härligt.


Här är en bild på mig när jag spelade flöjt  image242




Självförtroendet var som botten och jag slutade med allt som har med musik att göra, inom själen kände jag saknaden av musik. När jag sen flyttade till Örebro började jag med musik igen tillsammans med döva och hörselskadade och vi bildade en dansgrupp och reste runt och var med på tidningar och det var nog den bästa höjdpunkten i mitt liv. Nu idag lyssnar jag för det mesta och njuter av, men har ändå den där sugen att börja spela piano igen.


Jag njuter av att mina flickor tycker om att sjunga och dansa och det är roligt när båda går på musikskolan. Det blir nog intressant att se vad mina pojkar väljer sen när de blir stora. Hemma kan ni ju förstå att flickorna sjunger mycket och lyssnar på musik och ibland så uppträder flickorna för mig eller för familjen när de har lust. Till och med mina söta prinsar sjunger och vill visa att de också kan.


Colin ska sjunga:     Yannick med gitarr:



Det är härligt med musik i hemmet



Musikbloggaren Adddiswa


Kommentarer
Postat av: karro

ha en bra dag! :D
kram

2008-05-21 @ 09:45:39
URL: http://thegirlbehind.blogg.se
Postat av: Tiny

Ja musiken brukar gå i arv! ;) Puss!!!

2008-05-21 @ 11:26:17
URL: http://minds.blogg.se
Postat av: maria bra

fint bild på dej, nyfiken, hur gammal var du i bild ? som tiny
arv , upptäcke att arv brukar gå inom familj .. kram kram :)

2008-05-21 @ 13:04:02
Postat av: Addie

Svar: Tiby - ja det brukar man ju säga att det går i arv :-)

Maria: jag tror jag var ca 11-12 år gammal..

2008-05-21 @ 13:58:57
Postat av: Cokoris

Sicken fin bild på dig! vackert faktiskt, tycker mkt om gamla bilder de är speciella... kraaam på dig addie ledsen för det där på söndag!! :) även om det inte är ngt jag kan göra åt så vill man!!!! kraam igen

2008-05-22 @ 07:43:40
URL: http://misscokoris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0