Efter presidentvalet…


Jag undervisar Samhällskunskap och det är blandade reaktioner från mina elever. Vi har arbetat mycket med presidentvalet och följt med intresse. Här är några kommentarer som mina elever sagt efter presidentvalet.



"Äntligen har Amerika vad de förtjänar och att Barack nu kan visa att han är precis som alla andra"



"Barack Obama har en fantastik ledarskap och jag tror det är hans karisma som gjorde honom till president"



"Förstår inte riktigt varför hela världen med spänning tittade mot Amerika, vad är det så speciellt med presidentvalet där. Att Barack är en svart man so what, han är ju bara en vanlig människa precis som vi"



"Jag tror det blir en ny upprepning av Lincoln,Kennedy och Martin Luther King, frågan är bara när det händer"



" Barack Obama är så modig tänk att han har det psyket att han lever farligt, att han vet att det finns folk där ute som vill slockna hans liv, men det bryr Barack inte om och det imponerar mig."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0