Blandade känslor

Just nu sitter jag på biblioteket och bloggar lite härifrån Huddinge sjukhus och ska snart träffa Erik och vi ska träna med min hörsel.I går (tisdag) fick man koppla av hela dagen, lyssna och allt det som är så nytt för min vänstra öra. Jag fick träffa vännen U  och att man fick prata och diskutera tankar kring CI. Vännen I serverade en god paj och vi alla pratade ditt och datt. När U hade åkt så var jag givetvis trött, men senare på em hade jag konstiga känslor, man ville liksom både gråta eller liksom skrika ut men jag höll det inombords och försökte släppa tankarna. Senare mot kvällen blev jag så trött och fick världens huvudvärk och jag försökte förstå mig själv vad som egentligen är och varför jag har det här känslorna. Vännen I märkte det men jag försökte hålla humöret uppe, men med kraften jag hade var det helt enkelt inte bra och jag la mig tidigt.

Nu på morgonen ( onsdag) vaknade jag med världens huvudvärk och jag var helt enkelt TRÖTT men var tvungen att åka till Huddinge. På bussen började jag små grina och undrade vad som pågick och jag kände mig så vilsen i allt. Fick prata ut med en på CI teamet och det kändes bättre efteråt. Jag minns inte riktigt hur jag mådde för 2 år sen när jag gjorde en CI operation, minns iallafall att jag inte var så nere som jag är nu. Men efter samtal så är det ju så att hjärnan är helt förvirrad av alla ljud man hör från båda håll och att man har 2 CI nu och det gör att man blir allt för trött efteråt och att allt är så nytt. Jag känner mig bättre just nu och jag hoppas att jag gör det i fortsättningen med och jag vet att jag får räkna med att det kan gå upp och ner för min del.

Det som är roligt är att jag hörseltestades m andra CI apparaten och man har 30db och det är kul. På min högra hade jag 36db för två år sen. Ska be om att få testa högra sidan om en månad.

Just nu mår jag bra och jag ska kämpa på-

/Addiswa

Kommentarer
Postat av: Ullis

Gumman gumman...inte bra och hålla allt inom dig!!men skönt att du fick prata ut med dem på CI iaf!



Har tänkt på dig massor sen vi sågs...

Sköt om dig och hojjta till om du behöver prata ut och så,,vet att du har massa goa vänner omkring dig men tänkte mest på CI-fronten kan du och jag stötta varann just nu:)



Puss å Kram !!!!och ha en bra dag

2008-10-16 @ 08:42:26
URL: http://allmogen.blogg.se/
Postat av: yelena

ja, jag känner igen det där. när jag fick min första ci och blev inkopplad, precis efter det så skulle jag ta blodprov och sköterskan stack mig många gånger utan att lyckas och hon pratade till mig och förklarade varför det inte funkade, allt det tyckte jag var hemskt eftersom hennes röst var så gnällig och allt lät så himla högt. så jag storbölade i väntrummet på laboratoriet och tyckte allt var skit :)

2008-11-02 @ 11:23:06
URL: http://yelenay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0