Teckenspråkig det är jag...

Fick en fråga  när denne blev så förvånnad över att jag gjort en andra CI operation. Man kunde se att personen inte riktigt gillade det eller hade liksom den där attityden mot CI, men vem vet om personen är så osäker kring vad CI skapar för oss. Det är många som är osäkra, rädda för framtiden och kanske trött på att allt fler CI opererar sig. Barn är den största gruppen som genomgår CI operation idag, men allt fler och fler äldre personer i min ålder eller äldre opererar sig av olika anledningar.

Jag fick en fråga



Vad har du nu för identitet när du nu har gjort en andra CI operation? i vilken värld hör du ihop?


Det är intressant att man får den frågan och det har jag nog fått många gånger genom året då jag varit hörande, hörselskadad och sen döv.

Enkelt är mitt svar:

Jag är TECKENSPRÅKIG


Så enkelt är det för jag är i en blandad värld i hörande, hörselskadad och dövas värld. Jag vill inte vara i någon fack utan jag vill vara där jag tillhör som gör mig lycklig.


Teckenspråkig är jag - så enkelt är det och det är jag stolt över.

Kommentarer
Postat av: Iréne Kvist

Bra svar till den frågan du fått. Som vuxen blir det ju ingen större skillnad jämfört med när man får CI som barn.



En som också bär CI men är "dövare" och mer teckenspråkig än nånsin

2008-09-29 @ 18:05:10
Postat av: Älvan

hej! haha jaa det kommer hela tiden nya grjejer! men vilket bra svar du gav dom!

2008-09-29 @ 18:24:19
URL: http://aelvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0