Vad gör man...

Efter dagens arbete kom man hem med olika känslor som det här:



Vad gör man åt det här med att få hög telefonräkning??

Förra räkningen var högre och jag talade till rätta med flickorna om hur viktigt det är att inte ringa till mobilsamtal i timmar!!!!

Men nä det har nog inte hjälpt och nu har jag försökt få dom att förstå att det är onödigt  menar pi ONÖDIGT att ringa till mobiltelefoner när deras vänner har hemtelefon och att det är billigare att ringa på det sättet.

Funkar det inte efter nästa räkning är det väl enda valet att spärra mobilsamtal!!!..

/Det är tuff att vara en tonårsmamma


Kommentarer
Postat av: mallan

Ha ha...

kontantkort på bestämd summa är det bästa.

;)

2008-09-15 @ 19:09:36
URL: http://dr.blogg.se/
Postat av: Maria J

2008-09-15 @ 19:35:20
Postat av: Maria J

Heeejj.. Känner igen det med höga räkningar, så gör som vi har gjort. Spärrat att man inte kan ringa till mobil. Bara vanliga samtal i Sverige. Så har vi sagt att de får använda sina egna mobiler att ringa till mobil eller smsa! Eller använda msn! Och det har fungerat hela sommaren! Så nu har vi knappt någon räkning:)

KRAAMMM

2008-09-15 @ 19:37:12
Postat av: Erika

Vill ge en tröst att jag förstår dig mycket väl hur det känns att få en hög telefonräkning. Jag har haft ett likadant problem med min äldste son. Han var verkligen hopplös och han som helst att ringa i flera timmar trots när han var en tonårskille.. man ser att han är ändå en kille. Puh... Nu har jag glömt bort hur tiden har varit... hihihi..



Enda jag gjorde är att spärra då blev det mycket mindre med telefonräkningen.. Han blev ändå sur men jag visste att han inte förstår hur man kan inte göra hur som helst... Men nu är han 28 år och förstår mycket bättre hur det funkar med en ekonomi...



Ingen idé att förklara för dem i fortsättning även om du har gjort tusen ggr för det gör alla ungdomar, tyvärr.. Har hört att en del av föräldrarna fick 5000 kr i telefonräkningen..



Enda jag tröstar dig är att SPÄRRA





Kram // Erika



2008-09-15 @ 20:04:14
URL: http://www.metrobloggen.se/erika57
Postat av: maria bra

förstår det. kanske prova med "spärra" en tag ? själv har vi aldrigt prova med spärra än. så länge dom "följer rätt" t.ex använda vanlig hemtelefon osv, om viktig, bråttom så ok med mobiltelefon.. kram kram :)

2008-09-15 @ 21:17:27
Postat av: Cokoris

Ja usch, antingen spärrar man mot mobilsamtal (har för mig man kan göra det) eller låta dem betala en viss belopp. minns jag hade samma problem förut och de sade att allt som går över 500 får jag stå för själv, blev det tex 700 så betalade jag 200 kr., en gång var det typ 1500 kr o det gjorde ont betala 1000 kr och det lärde mig nog en läxa och hädanefter blev det typ 200-300 kr jag fick punga ut ..bättre än 1000 kr.. så att de verkligen inser det är dyrt, de vet mamma blir arg men de fortsätter ändå..



KRAM på dig och sänder styrkekramar oxå!

2008-09-15 @ 21:45:36
URL: http://misscokoris.blogg.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-15 @ 21:54:43
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Järnlady

Vågar jag inte fråga hur mkt det var?

2008-09-17 @ 19:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0