...

Visst är det härligt att solen skiner strålande? man ler och är glad över det och ljusare dagar är ju vad vi behöver.

Tiden går dock lite för fort och det märker man när det är så mycket på jobbet nu och man märker också att tiden närmar sig till skolans slut då det är så mycket som ska göras. April och maj är nog den värsta månaden för då ska man hinna med så mycket och det blir lite för mycket för min del att jag hoppas jag kan kombinera familjelivet, jobb och mina intressen.

Nu i helg är det Gestaltande Seminarium och då kommer folk från olika platser att lyssna på föreläsningar. Det är Nikolaikyrkan/Dövkyrkan som håller seminariet och där kommer man redovisa om tvåspråkig gudtjänst. Jag kommer att ha föredrag tillsammans med Karine och vi ska föreläsa om Poetiska uttrycksätt  - Teckenkör och uttryckens mångfald.. Trots att jag är van att föreläsa så är jag ändå redan nervös men det sägs ju att det är bra. Ännu mer nervös blir jag när jag tänker på sönagens  SinnesHögMässa där det även kommer att ske en dop och jag tillsammans med två andra ska sjunga dopsånger.

Ni som bor i Örebro får även chans att på söndag kl 11 se Sveriges första dövpräst, Johan Selin leda gudtjänsten tillsammans med en hörande präst. Det här är en två språkig gudtjänst som vi arbatar och formar till en bra gudtjänst för både hörande och döva tillsannans. Ta nu chans och kom till SinnesHögMässan och se Johan Selin - han är otrolig bra och tecknar på så naturligt och enkel sätt att man bara kan koppla av.  Gunstjänsten sker i Nikolai Kyrkan och sprid det gärma vidare till andra som är intresserad eller bara vill komma och lyssna.

Önskar er en trevlig helg!

Addiswa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0