Tack till Jono

Jag vill rikta ett stort tack till Jono som är min räddare för han var gullig nog som gav mig en bunt med



Pokemon kort  för med sig  magiska uppfostran för mina pojkar. Som jag tidigare har skrivit så samlar mina grabbar på pokemon och hur dyra de är för bara 1-2 st kostar det över 40kr. Det har nästan alltid varit tjat om att köpa ett kort eller så varje gång när vi är i affären och Jono som läste min blogg kom med glatt leende o sa att han kan ge mig hans samling av pokemon kort eftersom han inte har någon nytta av det. TACK Jono

Nu använder jag korten till att berömma pojkarna för vad de gjort under dagen. Mina grabbar är lite vilda av sig och ibland som mamma är det tufft att få dom att lyssna och förstå vad som gäller och vad som händer om man inte lyssnar och gör det man ska.  Det är inte alltid lätt med uppfostran, men man gör så gott man kan och jag vill ju att de ska förstå varför det blir så som det blir om de gjort något dumt eller inte respekterat mig eller systrarna eller lyssnat på andra som säger ifrån.

Varje kväll innan de ska gå och lägga sig så pratar vi om hur de varit på dagen och om de varit duktiga, lyssnat på fröknarna, varit en bra kamrat på dagis och lyssnat på mig/systrarna och gjort som de ska göra så får de välja ett pokemon kort. Pojkarna har till och med sagt

- idag har jag varit lite dum och jag har inte lyssnat på en fröken. Sen har jag varit lite för busig hemma att det är fel att få pokemon kort ikväll. I morgon lovar jag att jag ska bli bättre för jag vill ju få kort innan jag lägger mig.

Som mamma tycker jag det är bra och det känns skönt att det fungerar och att man gör något så att mina grabbar förstår hur viktigt det är att lyssna och ta lärdom av uppfostran på rätt sätt.

/pokemonmamman Addie

Kommentarer
Postat av: piggelin

Snällt av Jono att ge bort Pokemonsamlingen!

Kostar enda kort av Pokemon typ 40kr? Ojoj..

Kul då dina grabbar kan uppföra därefter så de får en pokemonbild!:-)

2009-04-05 @ 13:28:03
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Jono

Varsågod. Förresten det var inte egentligen mitt utan min lillebror som har haft pokemon kort förut. Han har slutat med det för 5-7 år sen och det var också billigare med pokemon kort då än vad den kostar just nu. Han har tänkt slänga bort allt pokemon men jag sa att jag kan ge bort den till dig så gjorde jag det. =)

Vad kul att det har fungerat bra för dig och din pojke med pokemon kort. =)

2009-04-05 @ 17:43:21
URL: http://jono89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0