....


Bild: hittat på google.se

Efter Dövas Dag behöver jag hjälp med en sak..... Det är..... Ja vad ska man säga???

Joooo....

Var hittar man en sådan skola där man får läsa sig att säga:

N E J??

Jag är för ambitiös, jag vill göra något bra, jag hjälper gärna till, jag ställer upp men....

Jag glömmer att jag måste tänka på mig själv

Hur säger man NEJ?

Hur lär jag mig att det är ok att säga NEJ och få vara EGOISKT??

Finns det nån skola på vår vida jord där man kan lära sig att säga NEJ??

/Addiswa

Kommentarer
Postat av: piggelin

heeej!

Åh jag glömde att skicka till dig om en bok som jag nämnde sist vi sågs och uppehöll dig från dina barn:-)

Böckerna heter

*Konsten att säga nej med gott samvete

*Säg Nej Med Gott Samvete : - Och Säg Ja Till Mer Tid, Mer Glädje

*Lär dig säga nej : och skapa goda relationer



Kolla du på adlibris.se eller bokus.se :)kram!

2009-08-21 @ 23:25:27
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag känner igen... jag får säga ärligt du är inte ensam jag gör som dig.. det är lite svårt att säga NEJ men jag har tränat mig säger NEJ..nyttig och bättre samvete det är JU NYTTIGT lär och som piggelin tips att du får läsa bok... det behölver jag också läsa men hatar läsa böcker =( he he ..KRAAAAAAM om dig vännen

2009-08-22 @ 10:17:12
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Tine

Hurra! Du har kommit till den punkten att TÄNKA på - HUR ska jag säga nej?

Om du gör som PiggelinELin säger - kolla på bibblan först om de böckerna finns så LÄS dem! Lovar du blir så mkt piggare och tillfreds när du väl kan säga nej!!

Börja med detta -

- LÅt mig fundera, jag svarar imorgon!

Lovar du kommer att komma fram till vad du egentligen vill... svara nej eller svara ja med kvalitetstid, för då har du funderat rejält än med ett spontant ja..

För mig har det fungerat och har mkt lättare att säga nej med bra samvete..

Good Luck!

Kramen!

2009-08-22 @ 11:26:48
URL: http://minds.blogg.se/
Postat av: Maria bra

He he, Tackk för sist via bildtelefon och pratade lite om "nej" Läs gärna böckerna.. Vet inte vad det heter.. men har läst mycket om hur man ska säga NEJ samt vara glad t.ex ledsen att jag kan inte hjälpa, men tack ändå för du frågar " m.m.. Viktig visa ansikte glad samt säger nej. så folk förstår det.. Lycka till :) Om jag kommer på ngt så meddelar dig.. Lova !! Puss o trevlig helg

2009-08-22 @ 12:34:28
Postat av: Iréne Thalin

Kära vännen, jag har också varit där...Var är gränsen mellan egoist och att tänka på sig själv. Alla säger jag måste tänka på mig själv men jag vill ju inte vara egoist!



Märkt att det är lättare om jag berättar att jag är osäker om jag kan svara nu för om jag svara JA nu är det risk jag måste säga NEJ och göra folk besvikna.. Ge mig lite tid att tänka så svarar jag.

Så har jag börjat och jag övar än det tar lång tid.



Ibland när jag säger NEJ tack då mår jag inte så bra efteråt men efter ett tag upptäcker jag att jag sparat krafter genom det och kan ge mer nästa gång jag säger Ja!



Förresten - de som är RIKTIGA vänner de finns KVAR!



Förstår inte de som frågar dig betyder det att de tror du är en arbetsmaskin och det är inte rätt! Varken mot dig eller mot dem - alla drabbas i slutänden.



HUGS!

2009-08-22 @ 16:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0