coolt att man kan blogga på tåget...



Sitter på tåget och har min bärbara dator och bloggar och jag tycker faktiskt det är coolt att man kan göra det. Mittemot sitter Nick och äter sin godis och dricker sin Coca Cola.

Jag trodde nästan vi skulle missa tåget för Nick ville köpa nåt på pressbyrån när jag köpte min kaffe. Jag sa nej eftersom han har leksaker med sig och det är onödgt att köpa något dyrt. Visst Lilleman blev sur och där stod han med händerna  i kors.

A: "Vi måste gå nu Nick för tåget åker snart"


N: " Nee jag vill inte för du vill inte köpa pokermon kort till mig"


A: " Du har ju så många hemma och dessutom är 2 st pokermon kort inte så billigt här. Men snälla nu ska vi skynda på oss lite"


N: " Nee jag står här tills du köper den"


Jag går till Nick och han går runt  och sen börjar han springa iväg så fort jag närmar mig honom och så fortsätter det en stund. Tanterna som jobbar i kiosken tittar lidande på mig medan jag försöker fånga Nick med en väska och kaffe kopp i handen, ni kan ju förställa er hur det såg ut: en mamma som jagar sin son!!!

A: " Nick nu är det inte roligt, vi missar tåget och nu tycker jag du är lite barnslig så här behöver du inte göra"


N: " men jag vill ju ha pokermon snälla köp den"


A: "Nix jag köper den inte, men skynda dig tåget åker när som helst nu"



Visst jag är i en kioskaffär och ibland måste man skita i vad omgivningen tycker om en springande mamma och son som springer runt och runt igen, men nu blev jag förbannad och tog tag i Lilleman och ja jag drog iväg honom och samtidigt skällde ut honom.  Säkert hörde hela folket det inne i väntesalen men so what.

Vi var tvugna att springa som ottan och precis när vi gick in till tåget så stängde dörrarna och minuter senare åkte den.

Tog ett allvar snack med Lilleman, men vad gör man så är det ju att vara små barn föräldrer. Man vet aldrig vad som händer med småungar som har sina egna regler.

/Springmamman

Kommentarer
Postat av: Iréne

Köpte du nåra pokémon???? ;-)

fniss



en morsa som känner igen allt... hrrmfffffff

2009-02-18 @ 13:43:15
Postat av: Addie

Irene: Nej det gjorde jag inte eftersom jag sa nej till Lilleman. 2 st pokermon kort för 40 kr GLÖM DET!!

2009-02-18 @ 14:17:26
Postat av: Mio & Ira

Överskottsenergi nu när han varit sjuk länge, och lust att bråka lite .. hihi.. tur ni hann med tåget, skönt komma ifrån sjukan och allt! kraaam

2009-02-18 @ 14:51:17
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: jennyk

jag vet hur det är. min lilleman kan vara likadan ocn man kan bli skitförbannad! han samlar också på pokemonkort och det är sjukt vad det e dyrt

2009-02-18 @ 16:02:37
Postat av: Ingela

:-) :-)

2009-02-18 @ 20:48:07
Postat av: Mio & Ira

hör av dig ang 23 var det väl? jag jobbar ej på väddö som tänkt men däremot bjuden på ljusparty 18.30.. villgärna veta hur dina tider ser ut, om du bara fram tillbaka samma dag eller sova över eller hur ser det ut så att jag kan försöka planera/anpassa så att vi kan ses.. vill träffas

:-) kram

2009-02-18 @ 21:49:58
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira

Förstår dig, du har ju redan missat mkt på jobbet p.ga barnen sjuka... men bra då vet jag ang måndag... bara att höra av dig när nästa sthlm besök blir så ses vi! kram till dess

2009-02-19 @ 13:50:26
Postat av: Tiny

Förlåt jag skrattar men får bilden helt klart för mig! hihi.. Men BRA jobbat å vara stenhård! ;)

Kram!

2009-02-19 @ 15:56:11
URL: http://minds.blogg.se/
Postat av: järnlady

Fniss..Bra jobbat!

2009-02-19 @ 19:28:31
Postat av: Åsa

Stackars Men du har gjort jätte bra och bestämt över N så det kostar mkt pengar med pokermon... blä Vi ses nån gång ..Kram

2009-02-21 @ 05:40:23
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0