Barnfri...



Det är positiv att för mig som jämt har barn hemma nu blir barnfri i några dagar. Jag tror nog inte jag varit fri mer än 4 dagar och att jag även jobbar då. Så det kommer bli sköna dagar att man först jobbar och sen utan stress för att skynda mig hem och hämta pojkarna och sen hem för att fixa mat.

I hemmets vrå är det alltid att fixa mat, läxläsning, dator, städa undan och allt som hör familjelivet till och man går alltid i sängs så trött.

Så jag ska FÖRSÖKA koppla av och inte stressa till och göra en massa saker. Så nu frågar jag er folk

Tror ni att jag kommer att lyckas med att ta det lugnt och bara göra ingenting hemma?

Ska bli intressant att se vad ni svarar...

/ Addie

Kommentarer
Postat av: Järnlady

Hihi, Jag tror du passar på att plocka undan och slänga saker när barnen inte ser ;D.

Puss

2009-01-11 @ 19:56:25
Postat av: Järnlady

Plocka undan.

Slänger saker som barnen inte använder längre - passar på nu.

Lilla SPA i lugn och ro medan du läser bra tidning.

Äter godare måltid.



KRAM

2009-01-11 @ 20:02:09
Postat av: Ira

Förlåt mig vännen men tyvärr stort nej, du kommer tyvärr passa på göra saker du inte hunnit med när barnen är hemma, men lova du sitter och bara "hmm vad ska jag göra", titta på tv, läs bok, eller ligg i badkar med badskum och en glas vin.. hihi.. kram

2009-01-11 @ 20:40:43
Postat av: maria bra

tror att du vill gärna plocka o städa, passa på när du har barnfri, men försöka ta lugnt,koppla av. Passa på när du har barnfri så ta lugn o koppla av :) Stor KRAAMMMM

2009-01-11 @ 21:30:15
Postat av: Iréne K

Om det är tyst från dig i bloggen då vet jag att du slappar! Skriver du i bloggen så är du fortfarande i högvarv !!!!

Förslag kompromiss: Släng och greja första dagen tills du blir helt slut.. ta dig ett varmt bad en god måltid och lägg dig med din favorit tidning som du INTE fått läsa förrän du städat.



Dagen efter vaknar du och då ser du att du gjort fint i köket och då är det lättare att slappa de övriga dagarna.. kosta på dig massage för det gör att man varvar ner.. Värt vartenda öre!



Kram på dig och du förtjänar de här dagarna! KRAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

2009-01-12 @ 09:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0