Framtidens politiker?

Jag minns som liten att mamma och pappa var väldig aktiva i olika organisationer och föreningar och jag minns tydligt att det ibland kom hem folk till oss. Jag har alltid sett upp till mina föräldrar och det är nog dem jag ska tacka för min ledarskap.


Jag var ung när jag blev aktiv i elevrådet, sen har jag hunnit med så mycket som jag minns med både positiva och dåliga framgång. Bland annat såg jag till att bilda ett gemensamt elevråd för specialskolorna och även elevråd för gymnasieskolorna för döva och hörselskadade. Jag tyckte då att det var viktigt med bra kontakt mellan skolor så att man kunde arbeta mot samma mål. I USA var jag aktiv i olika organisationer och blev både ordförande och vice ordförande med flera hundra och till mer än 1000 medlemmar och det var tuffa och roliga år, men också utvecklade jag min ledarskap ännu mer. Jag blev rätt snabbt aktiv i föreningar när jag kom hem till Sverige vilket ledde till att jag blev förbundsordförande för Sveriges Dövas Ungdomsförbund. Det var härliga år och intressanta år med motgång och framgång.


När det gäller politik har jag alltid varit Socialdemokrat och som ung var jag medlem hos SSU  ( Socialdemokraternas ungdomsförbund) och många gånger ville jag bli aktiv hos SSU, men jag var för feg eller osäker för att med min dövhet inte hade det möhjlighet att sätta min fot hos dem. Men trots det var jag en trogen medlem tills jag blev för gammal.


De senaste tiden har många av er sett att jag nu sitter med i Socialdemokraternas Teckenspråksförening och jag tycker det är ett spännande spår att följa. Vi har ca 25 medlemmar och hoppas att vi blir fler och fler. Vi bildade föreningen i November  08 och det är så mycket vi vill.  Jag vet inte riktigt om jag vill bli en politiker, men jag vill jobba och kämpa för saker och thing som gäller oss funktionshindrande. Det  är bra om döva, hörselskadade och CI sitter med i olika nämnd för att sen bevaka de beslut man tar upp och se till att man inte glömmer vår grupp.


I vår och höst ska jag ta olika kurser som kan utveckla mitt ledarskap som politiker sen kan jag se om det  verkligen är något för mig så jag tycker det ska bli spännande. I veckan hade vi möte och vi fick då träffa  Håkan Juholt  som kommer att ta över partisekreteraren Marita Ulvskog som ska börja med sitt arbete hos EU i Bryssel. Med glädjande fick vi veta att Mona Sahlin med Socialdemokraterna och olika distrikter är glada för att vi bildat en S-Förening och det har redan ryktas i hela landet om det vilket är kul tycker jag.


Det blir en ny och spännande väg för mig som sagt och jag kommer skriva lite om det då och då...



Samtal med blivande partisekreterare Hakan Juholt


Gruppbild tillsammans

/Addie

Kommentarer
Postat av: Järnlady

God morgon, morgonpigg lilla vän!

Du redan är uppvärmd till politiker, sätt igång!

KRRAAAMMMMM

2009-01-31 @ 07:50:27
Postat av: Åsa

Hej och kram! Du har fått en utmärkelse av mig. Kolla min blogg!

2009-01-31 @ 09:39:49
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0