Vad ska man kalla min familj?



Varför jag tar upp den frågan är för att ibland tänker jag på Nomader som ofta flyttar från område till område för att kunna försörja sig själva. De packar sina saker och drar med sina kameler eller djur, går tusen tals mil och hittar ett ställe där de kan bo och försörja sig några månader och sedan packa och gå mil för mil igen.


Vi är en typisk familj som packar ner våra saker och packar upp igen och flyttar hit och dit. Jag undrar om jag ska kolla om jag borde vara med i Guinness rekordbok med tanke på hur många gånger vi flyttat - nä skämtar lite men!!


När vi bodde i Nora för snart ett år sen och bestämde att flytta till Örebro var det på grund av att jag och mina flickor var så stressade och att vi pendlade varje dag, månader och år till vår skola och jobb, en resa som tog 45 minuter tur och retur. Det var inte lätt att hitta bostad i Örebro när man egentligen ville bo på de områden som är BRA för både mig och mina barn så valet blev Brickebacken och det blev hastig flytt dit. Brickebacken är ju ett bra område på vissa gator, men just det området där vi bor är det inte alls bra att bo och jag har tappat räkningar på hur många gånger mina pojkar fått utegångsförbud på grund av alla dumheter de lär sig av barnen ute. Framtidens skola för pojkarna är inte alls bra här i Brickebacken och jag sökte till andra skolor för Colin som börjar F-klass i höst och kom in på Navets skola som sägs vara bra.


Jag vill mina barns bästa, de ska bo i en bra miljö och känna sig trygga, de ska gå i en bra skola för skoltiden är väldigt viktig för var och en. Genom en kontakt som man måste ha i dag för att få bo på bra område så blev jag erbjuden två lägenheter som ligger mycket nära stan och nära Svampen. Jag kollade förra veckan och det var två mycket fina etager lägenhet 5 rok.

Flera personer tittade på den och glad var man att jag var först i kön och tackade ja till den första vi tittade på.


Imorgon skriver jag på kontraktet och både jag och barnen är otrolig glada och lättade att få flytta från Brickebacken och ja som nomader gör så är det dags att packa och flytta igen. Men ja vad GLADA vi är!!




Här är nya lägenheten som vi flyttar in den 1 juli

/NomadAddiswa


Kommentarer
Postat av: Pepo

Grattis grattis grattis grattis. Så roligt. kramarkramar

2009-05-05 @ 19:40:27
Postat av: Ira & Mio

:-) :-)

2009-05-05 @ 20:43:50
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Iréne och Joakim

Vi jublar med er!

Viktigt att man bor där man mår bra!



Glada för er skull! Kram!

2009-05-05 @ 23:28:44
Postat av: järnlady

Grattis till nya boendet.

Navet ligger på annan sida om Örebro, eller ska du ändra på skolplaceringar åt pojkarna?

KRAM

2009-05-06 @ 05:23:31
Postat av: Åsa

Nämen kul och grattis att ni fick en lgh så snabb ändå..... SKönt för er alla så ni måste trivs bra och pojkar trivs bra på lekplats m.m.



Är glad för eras skull jag med .:KRAM

2009-05-06 @ 05:27:24
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Addie:

Alla: Tack



Järnlady - Colin kommer nog gå på Norrbyskolan där jag har gått och likaså mina flickor. Kramen

2009-05-06 @ 08:19:37
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: Maria J

Grattis Grattis till att ni fått en lägenhet! Behöver du flytthjälp?:)

KRAAAMMM

2009-05-06 @ 08:22:26
Postat av: Ingela

Grattis grattis!



Kraaaam

2009-05-06 @ 08:24:29
Postat av: Catharina

Heej!! Du är inte ensam. Jag räknas också med. Hur många gånger har vi flyttat?? Jag tappar räkna ;) Viktigaste är att Ni hittade som Ni vill ha lugn miljö för barnens bästa. Ha en trevlig onsdag!! Kram

2009-05-06 @ 09:41:59
URL: http://caromira.blogg.se/
Postat av: Sia

Grattis, du e ite ensam om det, jag har flyttat massa ggr :-D

2009-05-06 @ 11:29:43
URL: http://shinesia.blogg.se/
Postat av: Britt

Grattis :) hoppas ni ska trivas där.. Kram.

2009-05-06 @ 15:44:45
URL: http://bijaadjo.blogg.se/
Postat av: maria

vill hänge med och säga GRATTIS till nya boende och det känns skönt att ni får snabb lägenhet och att ni alla ska trivs jätte bra där och pojkarnas skull också :) lycka till med flyttning och berätta gärna hur det går osv .. kramm på dej

2009-05-06 @ 20:27:42
Postat av: AnnaN fran Washington DC

Grattis!!

2009-05-07 @ 14:26:49
URL: http://nordgold.blogg.se/
Postat av: karin

grattis t lght! vad skönt att allt löste sig!

2009-05-08 @ 09:55:53
URL: http://kiawatha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0