Colin och jag



Vi kollar på Idol just nu och i rummet är det mörkt och så har vi många tända ljus. Det är mysigt att sitta med honom och bara lyssna på musik. Lillebror Nick sover bredvid och har somnat på soffan och han sover så sött.

Det är roligt att se Colin som lyssnar mycket på musik och att Idol är en av hans favorit program. Varje onsdagar har Colin muisklektion och har börjat spela gitarr och när han kommer hem så lyser hans ögon av lycka och vill visa vad han lärt sig. systrarna har gitarr så de låter honom få låna ibland och jag tycker det är roligt att få se hur mycket han utvecklas.

Det är roligt att barnen håller på med musik och för mig är det en del av lycka. Jag har ju alltid tyckt om musik och som ung spelade jag mycket teater och dansade och sjöng och tolkade låtar. På familjeträffar sjunger vi alltid tillsammans och  det är härlig familjestämning.

Jag tycker det är synd att man inte kan söka plats på Karl Johansskola redan nu som så många andra privata skolor gör. Colin vill gå i samma spår som sina systrar, men att vi får söka när det är dags och där gäller det inträdesprov efteråt.

Ska bli spännande att få se om han fortfarande vill söka till skolan eftersom det är 3 år kvar och mycket han hända på tre år.

Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Fia

Låter som ni haft en mysig fredagskväll! :) Kul att Colin är musikintresserad som sina systrar. Mina pojkar är inte såå intresserade, men tror att Hugo är mer musikalisk av sig än Edwin som bara har fotboll i huvudet :D



Jaa, jag skulle heller aldrig kunna tänka mej att dra ut tanden med hjälp av ett tråd, men Edwin ville såå gärna få ut tanden. Då var det kanske tur att jag var på jobbet då :)



kram

2009-11-20 @ 20:58:11
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0