....

PÅ VÄG


Världen ligger öppen, vägen löper fri, och jorden snurrar vidare, mot nya vackra mål.
Själv sitter jag här ensam kvar! Jag funderar över mitt, tänker på stunder som var, allt som kom och gick.

Jag vet att jag måste välja, vilken väg som jag ska gå. Och när jag väl har valt denna vägen, så ska jag kämpa på.


För tänk på alla de människor i världen, som inte nåt sitt mål. Som sitter där på sin ålders höst, och ångrar den tid som gått.
Jag vill inte bli en utav dem, för jag vill leva och må bra. Skulle vilja stolt kunna säga: Här är jag! Världen ligger öppen, vägen löper fri, och jorden snurrar vidare, mot nya vackra mål.


Själv reser jag mig upp! Jag känner nu vart nålen pekar, inom kompassen, som jag har i min kropp.
Jag vet nu vad jag ska välja, jag vet vart jag ska gå. Och så ska alla tvivlare få se, att jag kan kämpa på. Men en tanke går ändock till de människor i världen, som inte börjat vandra mot sina mål.


De som inte kommit loss, och ännu mot sina mentala bojor slåss. Jag vet att jag inte är en utav dem, för jag lever och mår bra. Kan nu stolt säga: Här är jag!


 //Morgan Svalby

Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

Fin text!



Ses på tisd, yes yes yes skoooj! :) du fick väl mitt sms? kram

2009-11-19 @ 22:42:02
URL: http://luckyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0