Man blir så trött...

Av att mina killar kommer till mig varje natt. Jag sover aldrig ensam på morgonen och tack och lov har man dubbelsäng, men det är tröttsamt att de kommer VARJE natt och så har det varit i månader.

Jag bor i en etage lägenhet och killarnas rum är på andra våningen och man orkar ju inte stiga upp för att få dom att gå upp igen till sina sängar och det förstör ju min sömn för att ta min tid och få upp två trötta killar. Jag är lite rädd att det blir så och att de vant sig vid att de alltid får sova hos mig fram till morgondagen.

Ni kan tänka er två små killar som sover, sparkar och rör sig och det förstör ofta min sömn att jag ibland går och lägger mig på soffan.

Har ni mina bloggläsare förslag på vad man kan göra??  Man vill så gärna se till att de ska vänja sig vid att sova i sina sängar fram till morgondagen!.

Ha en fin dag mina läsare.

Kommentarer
Postat av: Mona

Hhoo...vet hur det känns.. för första ggr kom lea till oss för typ nån vecka sen kl 05.15 och ville mysa med oss i sängen, visst jäääättte trevligt men hon rör sig så mkt... och sen dess har hon kommit kl 05.15-05.30 varje dag och klämt in sig mellan mig o ola.. SUCK! MYSIGT MEN JOBBIGT. Haha. Ja, behöver py tips.. ;) för att lägga tillbaka henne hjälper bara 15 min :) får försöka natta lea lite senare så det blir 06.15 istället...fniss

2009-11-03 @ 08:06:35
Postat av: Fia

Jag har likadan problem, Edwin kommer alltid på nätterna och ska alltid ligga närmast mig så att jag nästan ramlar ner från sängen. Nicklas sover hur gott som helst, men det går bra. Hugo får oftast sova på madrassen på golvet. Det går bra. Jag vet tyvärr heller inte hur vi ska göra, deras rum är nära men jag orkar inte stiga upp på nätterna. Vi får bara hoppas på att de slutar med det snart. Inte kul och ha tioåringar i vår säng. Hihi. Kram

2009-11-03 @ 08:58:53
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Maria J

Jag har samma problem! Mathilda kommer till mej på nätterna, eller på småtimmarna och lägger sig så nära mej hon kan. Men det får jag ta ändå och vet att en dag kommer hon sluta att komma!



KRAM

2009-11-03 @ 09:01:13
Postat av: Iréne Thalin

De slutar komma sen men idé är ju att du fyller sängen med massor av hårda kuddar omkring dig som om det redan sover personer där???

Mina tjejjer sov hos mig vid behov men man får träna av dem och tyvärr gå upp och följa dem tillbaka tills de tröttnar, dvs gå upp gång på gång då brukar det till slut ge upp de vet det hjälper inte att gå till mamma för man får gå hela vägen tillbaka igen... typ no way! =)

2009-11-03 @ 10:50:53
Postat av: Addie

Mona: Då är vi två som behlver tips på hur och vad man kan göra.



Fia, Maria o Irene: Vet det går över en dag, men två små killar det pallar jag inte så länge det pågått!.

2009-11-03 @ 10:57:24
Postat av: Iréne Thalin

Mmm förstår.... suck... =*

2009-11-03 @ 11:31:26
Postat av: Erika

Känner igen från min situation med mina söner.. De kom alltid till mig varje natt tills de slutade med det när de kom till tonårsålder, ca 13-14 år. Då kom de inte mer...



Kom på en idé att man kanske tar bort dubbelsängen, bara enkelsäng, tex 90 cm för dig själv. Så får de se att det inte finns plats för dem... Om de vill ändå sova hos dig så kan man säga att de får sova på glovet i närheten av din säng för det inte finns plats för dem... En bra lösning undrar jag???



Lycka till..



Kram..

2009-11-03 @ 13:42:28
Postat av: Piggelin

Hmm.. kanske väcka dem när de är i din säng och säga till att de får gå upp och sova i sina sängar?

Hårt kanske men... Jag sov inte så länge hos min mamma då jag var liten, kanske till sju år tror jag faktiskt.. Kanske det var tack vare för då jag "flyttade" till elevhemmet, då fick det vara ett självklarhet att man ska sova i sin säng:-)

Men i er situation, får du nog säga till barnen..De är ju stora nu.. Och du behöver sova också!:)

2009-11-03 @ 17:10:39
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej!



Jag tror helt enkelt att man får prata med barnen innan de sover. Förklara för dem att de får sova kvar i sina sängar hela natten för mamma/pappa behöver också sova. Om de kommer till mamma, då får mamma inte sova bra osv.



Det har bara hänt mig två nätter i rad, efter det gav jag redan upp och pratade med min dotter om det. Eftersom jag ville då inte att det skulle bli en vana. Men det fungerade och hon har inte kommit till oss sen dess.



Ja, jag tror att du får vara lite "hård" och bestämd med att visa att du måste få sova och att de är stora nog att sova själva i sina sängar.



Håller tummarna att det blir bättre för dig! :) Kram

2009-11-05 @ 11:24:37
URL: http://ahlinder.blogspot.com
Postat av: Britt

:o) jaa vår yngsta sonen kom alltid till oss på natten tills han var ca 11 år så slutade han emd det. För ett tag sen kom han till oss o sov med oss i några nätter för han såg en skräckfilm hos en kompis då fick han mardrömmar. Han är ju 13 år. Men nu sover han själv igen som mardrömmen har inte kommit tillbaka. skönt. När mellansonen kom också samtidigt då brukar jag eller min gubbe flytta till en av deras säng det fungerar bra. Kram.

2009-11-06 @ 08:40:35
URL: http://bijaadjo.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej hej !!



Du är inte ensam, Albin sov mest oftas hos mig fram till i somras så slutade han, vet inte hur vi har lyckas honom att få sova egna säng, laura sover egna säng från bebis. Ibland vill hon ha mys att sova med mamma så är det ok. inte alltid. så funkar det bra. Tycker att du ska hitta på ngt som lära pojkarna att sova egna säng, det tar lite tid att leta efter en bra sätt :) lycka till.. krammm :)

2009-11-07 @ 14:25:07
Postat av: Fru Nordin

hejhej... Jaa våran dotter kommer ALDRIG till oss på nätterna (peppar peppar) och OM hon kommer så är de för att hon håller på o bli sjuk (sällan ) Sonen jaa han hade sina perioder som han kommer till oss, men nu har det varit lugnt efter att vi köpte en större säng och så skyller jag på min graviditet att de går inte ha honom i sängen mer.. hehe så de funkar...

Jaa förstår att du inte orkar gå upp och lämna grabbarna på övervåningen, de skulle inte jag heller orka.. hoppas de ordnar sig på ngt sätt.. Kramm

2009-11-08 @ 20:29:07
URL: http://litenmajja.blogg.se/
Postat av: Malin L

Där, Filip kommer alltid till oss nätterna när han var yngre, tills sist tipsade en att ha madrass bredvid alltså på golvet, jag minns jag hade spjällsängs madrass o han sov där men sen tills sist tycker han den är för liten o hans säng var bättre så slutade han kommer till oss. han kommer bara han vill kissa sen jag följer med honom till sängen.. det går snabbt. det händer sällan.. jag tror bra med lite obekvämt madrass att dom ger upp sen..

2009-11-09 @ 13:05:48
URL: http://filiponelly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0