Varför förstöra den viktiga traditionen?

Jag tycker det är trist när man ser det här:



Jag menar inget illa, man visst gillar jag julen, men måste man se det här ute på stan redan nu?????



och det här



Det är bara den 2:a november och det är väl inte mening att man ska se alla julsaker redan nu?? Jag har inte ens fyllt år än och förr i tiden i unga dar såg man inga julsaker ute på stan i november.

Varför stressa folk, ja man blir ju ännu mer stressad av att se allt det här så är det meningen att det ska vara så??

För handeln/affärsvärlden kanske det är värt varenda krona, men är det värt att stressa oss alla som vi är idag?

Vi stressar oss så mycket nu för att allt ska fixas, trixas, hinnas det och det och det.

Jag minns hur spännande det var helgen  innan 1:a dec då satte man upp papper på skyltfönstren för att inte vi ska se alla julsaker de satte upp. Första advent - en söndag så gick man alltid ut och kollade alla julsaker och ja det var så vackert.

Så känner man inte nu för vi har ju redan sett alla julprydnader som lyser upp ca 8 veckor före jul.


Varför förstöra den viktiga traditionen??

Håller ni inte med mig?

Kommentarer
Postat av: Iréne Thalin

Håller med dig fullständigt, de förstör julen.



numera är jag trött på julen på julafton.. suck...

2009-11-02 @ 21:01:56
Postat av: Anonym

ja granne till min jobb har redan sätt ute granljus i sin balkong.. herregud.. i söndags åkte vi den väg Hertig Karls Allé då såg adventljus lyser på vid fönster.. åååå . jag som älskar jul saker men vänta tills 1 advent å sen 2 e.3 e.4 e .. noga är jag!!!

2009-11-03 @ 10:28:45
Postat av: Rosi

det var jag som skrev förre inlägg.. glömt skriva namn.

2009-11-03 @ 10:29:18
URL: http://strandbergljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0