Så är de flesta...


Bild: google

Nu på morgonen blev jag påmind om att de flesta Amerikaner inte kan något om mat, de kan inte ens laga mat och de köper ofta färdig mat att värma. Många äter också  ute eller beställer hem mat som de får framför dörren att betala till den som kör hem deras mat.

Jag minns att jag blev så förvånnad över att min fosterfamilj ofta köpte hem färdiglagad mat att värma upp, det var så sällan de stod i köket och gjorde något gott.

Jag minns när jag bodde tillsammans med studenter som alla kom från Skandinavien, vi alla lagade mat och våra Amerikanska vänner var så förvånnad över hur bra vi var, men de förstod aldrig varför vi gärna lagade en rätt som tog 1-2 timmar och att man sen åt upp det på 5-10 minuter. Enligt dom var det slöseri så för dom var det inte livskvalitet att göra någon god mat och sen sitta och äta och njuta och bli nöjd och mätt.

När jag vaknade i morse så trodde jag att tösen Tina hade vaknat och rostat bröd och ätit lite frukost för att sen hinna iväg för att träna Cheerleading. Jag tyckte det luktade väldigt bränt, så gick för att kolla och när jag gick in i köket så såg jag spisen - den var kolsvart och där låg det massa brända smulor från något. Tittade närmare och insåg att min gudson, Lois faktiskt använt spisen!!!..

I går kväll åt ungarna våfflor och det blev mycket över så man hade en hel del kvar i kylen. Louis blev tydligen hungrig på natten eftersom han var ute för att träffa vänner och kom hem sent. Han hade tydligen lagt våfflorna på spisen för att värma dom, men de fastnade nog på plattan och man kunde se att det var våfflor med de ränderna som våfflor har. Han åt väldig många och jag undrade mycket om han missade eller aldrig förstått att på andra sidan ligger vår mikrovågsugn och i en skåp under mikron ligger det faktiskt en brödrost som han också kan använda.

Varför plattan???  hmm.. När jag kämpade med svinto och allt annat för att få bort smulorna från plattan så tänkte jag på Paris Hilton och hennes program. Hon la ju en kastrull i mikron och det blixtrade så - minns ni det?..

Ja just det - De flesta Amerikaner kan ju knappast något om mat!

Louis är en levande bevis - ja min söta charmige gudson!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fniss Fniss Fniss.. ja tyvarr det ar sant... men jag kan vara glad att min man och hans familj lagar faktiskt mat!! lol...

2009-10-18 @ 19:39:18
Postat av: maria bra

he he. förstår det, alla länder har olika vad man tycker och inte tycker.. kramm

2009-10-19 @ 14:12:59
Postat av: Ingela

Hehe ;)

2009-10-19 @ 16:07:33
Postat av: Fia

Hihi, tack snälla du! :) Hoppas det smakar gott för er med! Berätta gärna sen om du testat den någon dag ;) kram

2009-10-20 @ 11:48:57
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fru Nordin

ahhh.. jag skrev några rader o skickade o så ´blev de givetvis ngt fel.. grrr...

Men jag skrev ngt om att de är billigare med skräp mat i usa o de är väl tur att vi inte har de så här i sverige.. än... :D

2009-10-22 @ 20:52:15
URL: http://litenmajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0