Att ta med...

Barn till  hur smart är det egentligen????

Roligt?? N O T

Men vad gör man när pojkarna inte får vara på dagis och fritids så mycket på grund av att jag är arbetslös.

Det är helt sjukt att regeringen bestämt så och så och ja trots man klagar så får man bara svar: Så är det!!!

Barn till arbetslösa föräldrar och de som går gick på fritids får inte gå på fritids och när mor eller far är arbetslösa så måste de söka jobb och gå till AF när man måste och JA man måste ta med barnen och där sitter man länge för att vänta på sin tur.

I dag var jag tvungen att ta med lilleman Nick och jag förvarnade honom, diskuterade med honom att han måste tålamodigt sitta still och inte springa runt eller hålla på.

Gick det bra?

NÄ!!!

Han blev redan rastlös efter några minuter och ville springa ut och in, leka med dörrarna och jag var hela tiden tvungen att ta honom, tjata på honom och försöka att inte väsna så inför folk som satt och väntade.

Men allvarligt!!

Om man har en sådan situation att så många är arbetslösa och har småbarn och så illa tvungna att ta med barnen till AF  se då till att  F I X A

Lekrum till barnen - hur svårt är det?? Inte så svårt - kostar det så får det kosta

nu har jag fått vräka mig ur min frustration om dagens händelse, men ja man blir ju inte klok på alla regler man måste följa - man häpnar varje gång när jag måste fixa det och det och det.

Ha en fin solig eftermiddag och trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Malin L

Hmm, min barnens dagis brukar ta emot om jag ska till af, då blir typ byter dag.. det ska väl gå för din del oxå?

Men fritids vet jag inte hur.. men barnen har rätt till plats om du ska till af .....

2010-04-13 @ 18:51:15
URL: http://filiponelly.blogg.se/
Postat av: Jinna

Usch, aldrig kul att uppleva det så. Lekrum på AF, haha. Coolt ide. :) Kanske passar det även bra för oss som är arbetslösa, vi kanske behöver det oxå för vi har inte heller nåt att göra? :P Nä, skämt åsido. :) Samma sak med dagis, jag tycker att de kunde ta emot några timmar extra om man som förälder själv är arbetslös. Alla föräldrar behöver tid för sig själv också.

2010-04-13 @ 19:26:46
URL: http://www.jinna.se
Postat av: Tine

Säg till mig nästa gång, så tar jag grabbarna,, ja börjar ju oftats kl 15, så de borde inte va ngra problem ;)

Puzz

2010-04-14 @ 08:47:17
URL: http://cerine.bloggplatsen.se
Postat av: raisy

.. jag håller med dig vad du skrev om AF och dagis.jag tycker också att det låter lustig..när föräldrar är arbetslösa så får barnen inte mer timmar på dagis tex fritiden.. blää.. och med där AF jag känner ju till oxå.. var en gång med barnen där, ach glöm det.. det var max obekväm.. njää.. men cool ide som jinna sagt en lekplats på AF vore mycket mycket coolare,haha.. och pga jinna lösenord.. det gör hon alltid när hon designar och ändrar lite.. det kommer att öppna när hennes blogg design är hel färdig :D not worry =)



hehe tack att du tycker om min design.. jag kan göra nån gång för dig.. och hojta bara till när du vill ha en ny bloggdesign... krammmkrammm

2010-04-14 @ 18:59:08
URL: http://raisy.se
Postat av: Iréne Thalin

Jobbigt det lät... Spec när lillkillen har kroppen full med pirr och myror...



Samtidigt undrar jag ...



när får barn ha SKITTRÅKIGT?



Menar liksom när kan de lära sig att sitta och vänta om det ska vara lekrum överallt? Tänker på barn i bilar..många skaffar TV i bilen för de inte har tålamod att titta på kor...och bara stänga av skallen och ha skittråkigt?



Måste man ha roligt jämt?? Bara en undran jag har..



FÖR...hmmm..... erkänner..... nog hade jag också velat ha lekrum på AF också....ärligt talat...



Håller tummarna!

2010-04-14 @ 20:34:27
URL: http://thalintankar.bloggplatsen.se
Postat av: Marina Nordin

Hej. Ja de e inte kul och ta med barnen till af..

håller med dig och att det borde ha en lek hörna för barnen så de har ngt att sysselsätta sig med.

Inte lätt och vara liten o sitta stilla så länge, att dom inte har tänkt på det... hmm



/Majja

2010-04-16 @ 21:25:14
URL: http://litenmajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0