Framtids mål

Ofta har vi alla mål som vi vill göra om det är något man vill satsa på, vissa mål lyckas man inte och gör man inte det kan man alltid kämpa på och nå de mål man vill göra. Tar det dagar, månader och år så är det helt okej, men om man inte lyckas så ska man aldrig känna sig misslyckad på grund av det och det tycker jag var och en av oss ska veta och tänka att det är OK att misslyckas.

Jag har blivit hel frälst i träningspass hos friskis och svettis och frågar mig själ tusen gånger varför jag var så dålig på att träna trots att jag hade årskort. Ska jag skylla på att jag hade jobb då eller var det min motivation? det hjälper inte att grubbla över det utan det är bättre att se framåt och uppskatta mig själv för att jag hittat något som jag trivs så BRA med. 

    och 



Drömmar och mål det är det jag gör just nu och frågar mig själv

Passar jag som framtidens instruktör hos Friskis & Svettis?

Nä det tror jag knappast jag gör

Man måste nog ha mega bra kondition och vara en riktig sportmänniska

Men om??

Hmmm äsch nä det går inte för man måste ju kunna alla takter  och ja till och med musik

hhmm ja kanske det


Så har det varit - jag pratar med mig själv hela tiden om det och drömmer om att bli en instruktör en vacker dag.

I dag pratade jag med M som själv är teckenspråkstolk och som tidigare var instruktör hos friskis och svettis och frågade ut henne lite om hur det är och vad som krävs för att bli antagen. Hennes svar var intressant och det verkar inte så svårt för att testa och hon berättade lite.

Sen började vi prata lite om att det skulle vara kul om man kan satsa till instruktör och sedan ha en teckenspråkig medelpass - ja alla teckenspråkiga såväl döva, hörselskadade och hörande en gång i veckan. Vi pratade upp oss och blev lite ivriga över det.

Men nog måste jag ge mig själv en chans att träna och utveckla mig själv och se om jag verkligen kan tänka mig bli instruktör en vacker dag.

Drömma kan man, men samtidigt påminna mig själv att ingenting är omöjligt 

SE MÖJLIGHETERNA ISTÄLLET FÖR HINDREN.




Kommentarer
Postat av: Maria J

Varför inte vara instruktör!!Skulle vara perfekt med en som kan teckenspråk.



Kraammm

2010-04-13 @ 07:15:45
Postat av: Ira

Absolut e det dags, det håller jag med, du e såå hjärtligt välkommen hit och sitta på balkongen och dricka vin ;-) hehe när?? kraaaaammm

2010-04-13 @ 08:36:40
URL: http://misscokoris.blogg.se/
Postat av: L J

ingenting är omöjligt! kram

2010-04-13 @ 09:52:43
Postat av: Camilla

Det är en jättebra ide du har! F&S borde satsa på teckenspråkiga instruktörer! iaf i stora städer som Örebro, Sthlm, Malmö och GBG!

KRAM

2010-04-13 @ 10:16:57
URL: http://rainred.blogg.se/
Postat av: Iréne Thalin

Gillar din idé! Varför inte?!!!! Turnera gärna då och då och kom hit till Sthlm och led oss tröga trötta mammor här i Sthlm pyyyy?



Viktigt man har roligt!

2010-04-13 @ 17:20:05
URL: http://thalintankar.bloggplatsen.se
Postat av: Fia

Ser att F&S ofta söker upp instruktörer/värdar, så kanske något för dig ;) har faktiskt också ibland funderat på att bli instruktör i t.ex styrketräning, men är för feg och måste ju först lära mig grunderna riktigt :) Brukar faktiskt tänka på att bli ngt på F&S, men det kan bli lite tokigt pga jag jobbar vid olika tider.. kram

2010-04-13 @ 21:39:23
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Anonym

kommer garanterat dit t f&s isåfall, perfekt med en teckenspråkig instruktör..skulle göra så mycket...:)

2010-04-14 @ 23:48:25
URL: http://kiawatha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0