Känner mig som turist


Bild: Google

Det var inte länge sen man ändrade bussarna från blå till lila och man är fortfarande inte riktigt van vid det. Jag minns blåa bussarna när jag flyttade till Örebro för första gången 1981 så det tar nog tid att vänja sig vid lila bussar som vi har idag.

Just nu känner jag mig som en turist i min egen hemstad och det lär nog ta en bra tid tills man fattar var alla bussar åker till. Den 1 april så blev det en stor förändring för invånarna - bussarna ändrades med nya bussnummer och väg man ska åka till och det är många nya platser så det gäller att ha koll på vart man ska åka.

Tidigare idag kollade jag hur man åker till Birgittaskolan för att lyssna på en föreläsning och det kändes konstigt att man ska leta och ta reda på hur man åker dit. Jag kollade noga och kände mig säkert och tog buss nr 24 och sen bytte till en annan bussnr som åker till Birgittaskolan.

Det visade sig att jag tog fel buss och blev så himla osäker på när jag skulle gå av och hur jag nu skulle göra för att komma till Birgittaskolan. Jag bestämde att gå av och fick gå i ca 15 minuter till BSK och när jag promenerade till Birgittaskolan så kände jag

Whoa - jag bor i Örebro och vet inte ens hur man kommer till en plats där jag ska - Coolt att känna sig som en TURIST i sin egen stad.

Kommentarer
Postat av: Jono

Det är alltid bra att man har med sig den lilla lila bussboken eller kolla på internet innan man ska åka någonstans då vet man vart man ska byta.

Jag känner mig samma som dig och jag känner mig att jag är på annan stad trots det är Örebro. :P

För min del tycker jag att det har blivit mycket bättre än den förra. :)

2010-04-08 @ 06:56:06
URL: http://jono89.blogg.se/
Postat av: Jinna

Håller faktiskt med dig, man känner sig lite dum när man själv bott länge här i Örre, hehe. Cyklar därför för det mesta just nu. :)

2010-04-08 @ 12:47:22
URL: http://www.jinna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0