Dagens händelse och fredagsmys!

Nu på morgonen så ville lilleman bestämt följa med mig till jobbet eftersom jag hade lovat honom det. Hans storebror fick följa med en gång och vill ju att det ska vara rättvis.

I dag med vemodig känsla så kändes det lite tråkigt att den här veckan blir sista veckan som jag undervisar mina underbara elever, sen har jag måndag och tisdag med dom och därefter slutar jag som lärare hos klassen vilket är tråkigt. Det är underbara elever och jag kommer att sakna dom mycket, men trots det så kommer vi säkert att ses i rastrummet och annat sammanhang. Jag ska efter jul undervisa bild och media elever och det ska bli spännande och det är ju helt nya elever som jag bara pratat enstaka gånger med på rasterna eller i fikarummet. Jag ska arbeta hos dem fram till mars och därefter blir jag arbetslös. Får hoppas att jag hittar jobb, men det lär jag knappast tro.

Det är fredag och då är det fredagsmys som gäller och lilleman ville bestämt att vi ha hamburgare med pommesfrites och julmust till och därefter blir det lite gott och se någon film. De skulle egentligen ha åkt hem till sin pappa som bor i Motala, men han ligger nerbäddad och är sjuk så det blir en helg med killarna och med töserna. Köpt en massa indegrienser för nu blir det bakning som gäller och barnen är glada över det så på listan blir det att göra, pepparkaks deg som jag fixar ikväll sen ska vi baka lussebullar, knäck och ischoklad och lite annat gott. Det blir en trevlig helg som jag ser fram emot att vara med barnen och med vår kära Buster.





Snögubben gjorde Channie när hon gick i årskurs 5 och den är en av min favorit.



Medan ungarna valde hamburgare med pommes så åt jag pasta med bacon, torkade tomater och fetaost!.

Sen blir det att mysa och bara koppla av med ungarna med tända ljus!

Ha en fin kväll ni alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0