Jag är stolt över ...

Mig själv faktiskt. Jag har blivit så bra på att promenera långa promenader och går nästan varje dag på en timmes promenad. Jag har märkt hur glad jag är efteråt och dessutom har jag också börjat med GI - mat och följer det så gott det går. Fick iallafall bra tips från vännen T att det är bara att ta bort potatis och pasta och ändå äta det man lagar som t.e.x korv, kyckling och att man kan ha mycket sallad till.

Ärligt talat är det inte så lätt när jag ofta tänker på hur lätt jag går upp i vikt och hur lätt jag blir kraftig och sen inte kommer i mina byxor. Jag avundas er som har hög ämnesomsättning och inte ens behöver tänka på hur mycket ni äter. Jag måste jämt tänka på det och det finns perioder då jag skiter i allt och bryr mig inte, men sen mår man inte bra och får en så dålig självförtroende.

En annan sak som gör det svårt för mig är tösen C. Min stora tös behöver inte ens tänka på sin vikt och det är det som är problemet med henne. När hon märker att jag kämpar med vikten så vill hon också göra det och säger att hon är fet där och här och där och bla bla.. Jag har lärt mig att inte säga att jag känner mig tjock eller att jag behöver banta, för när jag gjorde det så kunde till och med Colin säga att han också behöver gå ner i vikt och det är inget bra alls. Så är det ju i dagens samhälle att allt för många barn tänker tidigt på sin vikt och är kroppfixerad.

Men jag är så motiverad nu och jag hoppas att det går vägen för mig och jag har iallafall märkt att min kropp har förändras och jag orkar mer och känner mig så lätt inombords.

                                                                                                                        Här tog jag två bilder på mig innan jag stack till friskis och svettis

Efter passet var jag så nöjd och jag hade verkligen tur för jag var den sista innan det var fullbokat alltså var det hela 90 personer som tränade tillsammans. Jag tycker det är en härlig stämning och jag längtar redan till nästa vecka. Har ännu inte hunnit prova afrikansk danspass än, men ska försöka se om det är ok för flickorna att låta mig gå dit imorgon så jag håller tummarna att det går vägen för mig.

Trevlig afton önskar jag eder alla!


Kommentarer
Postat av: Fia

Duktigt av dej som motionerar och äter ordentligt, det kan vara gott och äta nyttigt :)



Jaa, det är bara såå onödigt, irriterande. Men samtidigt tur att jag klarade mig...



KRAM

2010-02-16 @ 21:44:53
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Duktigt av dej som motionerar och äter ordentligt, det kan vara gott och äta nyttigt :)



Jaa, det är bara såå onödigt, irriterande. Men samtidigt tur att jag klarade mig...



KRAM

2010-02-16 @ 21:44:55
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0