Lördag - en härlig dag




Jag började min morgon med att baka morotsbröd som snabbt blev populär hos barnen.

Mina grabbar saknade sin kompis Albin och frågade om vi inte kunde kontakta Albins mamma
och höra om vi kan ses en stund och så blev fallet och killarna var superglada och jag glad
för att äntligen få se vännen Pernilla efter ett tag.





Pojkarna är barndomsvänner. Colin och Albin har lekt med varandra sen de var små och ofta var det då vi bodde grannar i Nora. Vi blev lyckliga när Albin med familj flyttade till Örebro efter att de tidigare bodde i Malmö.



Alltid härligt att få umgås med Pernilla - en KÄR vän som betyder mycket för mig.



När vi kom hem så bestämde jag att fixa örtkyckling - den här recepten gjorde jag från Edwugos blogg och den är gudomlig god och Fia tipsar ofta om olika och härliga recept på mat, bröd och annat gott. Brödet som jag gjorde i morse var även tips från Fia. Ni hittar receptet hos henne på www.edwugo.blogg.se sen klickar ni på recept. Lovar er att den är superGOD.



Jag njöt och maten var så GOOODD och det tyckte barnen också. Storsyrran Channie var inte hemma så jag fick påminna ungarna att inte ta slut på maten för jag lovade spara till Channie.

Sedan var det


Bild: google

Jag tycker kvällens bidrag var ok så vi får se hur det blir framöver. Tycker att Dolph gjorde ett bra jobb.

Nu ska jag slappa och kolla lite på tv innan jag går och lägger mig



Kommentarer
Postat av: pepo

tack själv för härlig besök. fyfan vad blek jag är i jämförd med dig. Ggrrr jag vägrar fortfarande sola mig i solarium pga rynkor. hahaha. Så ni får räkna med en spökvit pepo fram till sommaren. Kramar

2010-02-07 @ 07:09:37
Postat av: Fia

Låter som att ni haft en bra helg. Kul att du bakade brödet och lagade maten som jag tipsade om ;) De är verkligen goda!



Kram

2010-02-07 @ 18:44:48
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0