Potatis- & purjolökssoppa

Tidigare i veckan så kom Colin hem och sa att han åt en jätte god soppa som jag måste göra i helg.

C: Mamma jag har ätit en jätte god soppa som var så good så good
A: Vad heter soppan?
C: Jag vet inte, men du och jag måste göra soppan i helg
A: hur ska jag göra det när du inte vet vad soppan heter?
C: hmmm

Några dagar kom han hem lycklig och sa:



C: mamma, jag bad fröken att få recept på soppan vi åt och här kommer lappen
A: Vad gott med Potatis och purjolöksoppa
C: JA och det ska du och jag göra tillsammans i helg
A: OK

Hoppas bara att jag gör en lika god soppa för jag är inte en som är bra på att göra soppor. Ärligt talat så äter vi så sällan soppa hemma förutom när vi ska äta pannkakor så blir det antigen spenatsoppa eller tomatsoppa innan!

Ha en skön söndag!

Kommentarer
Postat av: maria

Mums :) vi brukar äta 2 olika soppor, köttfärs med potatis m grönsaker soppa eller potatis med olika grönsaker soppa. :) kramm

2010-02-07 @ 09:14:26
Postat av: Iréne Thalin

Sopptokan här... du klarar det galant! Berätta gärna! Tipsar gärna om lite goda soppor för det mår magen och ekonomin bra av. ÄLSKAr matrestersoppa! kram

2010-02-07 @ 21:03:46
Postat av: Cina

Åhh gott jag tycker om potatis o purjolöksoppan.. har inte provat här hemma men det ska jag garantera göra det någon gång. Rolig att ditt barn som bad om och tog med hem o vill göra hemma också.

Amanda har ibland sagt att hon tycker mat i skolan var så gott och jag borde göra samma här hemma, delvis har jag märkt att Amanda äter bättre i skolan än hemma är hon lite kräsen.. hrrmm...Trots hon åt i skolan de maten jag har ju lagat hemma nån gång.. Jag är inte en riktig proffs på matlagnigen kanske fniss..

Ser att ni har haft en skön helg som vi också. Nöjd!

Längtar till nästa helg igen redan....



kramm

2010-02-07 @ 21:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0