....


Bild: Google

Sitter och äter min macka och dricker te och just då när jag läste texten: Äntligen

Jag tittar upp ute nere på vägen och ja ÄNTLIGEN så släppte kylan loss och det var inte så kallt när jag lämnade grabbarna mina. Man frös inte och ett leende kom fram.  Hoppas det blir lite varmare ute nu i fortsättningen för jag har inte lust att uppleva kylan igen.

Men morgondagen började inte perfekt för jag var så himla trött och det märks att jag inte fått rutin på mig och visst man vaknade lite onödigt sent så det blev springande hit och dit och att lämna pojkarna. Jag och Nick lämnade Colin och sen gick Nick och jag mot hans dagis.

Jag råkade bara titta åt ett annat håll i några sekunder och så vinkade jag till Colin som gick glatt till skolan och visst vad hände???

Nick satt fast igen med tungan och stolpen och grät hysterisk och jag tänkte faktiskt

Men Nick - NÄR ska han lära sig att inte återupprepa saker som han gjort och som gör så himla ont?

Den här gången var han fast med nästan hela tungan och det var jobbigt och allt jag försökte var att få så mycket snö som möjligt på tungan och det lossnade rätt snabbt och han blödde inte men han grät. OK han grät och jag förstod det gjorde ont men jag var IRRITERAD OCH STRESSAD!

Blev faktiskt arg på honom och frågade vad han höll på med och varför han gjorde så när han fått uppleva det strax innan nyår!!!!!!!!!!!!.

Lilleman grät och sa att jag var dum och ville hem till pappa

Men sen tog jag hans hand och jag pratade med honom om hur viktigt det är att låta bli att testa farliga saker och att har man upplevt det en gång ska man inte göra det igen och därefter kramade vi varandra och gick till hans dagis.

Bra start på morgonen!

Nu ska jag rusa till Colins skola och där ska det bli hälsoundersökning och sen ska jag promenera till jobbet.

Har faktiskt blivit bra på att gå till jobbet

Ha en fin dag ni alla!

Kommentarer
Postat av: pepo

Men lilla nick! Nu lär han nog sig att man inte absolut ska smaka eller slicka på stolp när det är så kallt ute. kramar

2010-01-12 @ 12:11:22
Postat av: Ingela

Men Nick då, ajabaja gubben! Det gör du inte om, lova tant Ingela det :)

2010-01-12 @ 13:10:20
Postat av: Iréne Thalin

Men Nick då!.. ojoj... :/ Hoppas inte en tredje gång... hick.....

2010-01-12 @ 14:21:53
Postat av: Di

Åh nej, stackars!! Ja, tack för fina inlägget! Jag själv fattar fortfarande inte för tiden går väldigt snabbt! Hoppas att allt går bra med er annars. Kram Di

2010-01-12 @ 17:41:26
URL: http://andijo.blogg.se/
Postat av: Nettan

Men lilla Nick!! För andra gången.. Nu får du börja lyssna på din mamma. Lova nu att du inte gör igen.

Var rädd om din tunga!

Kram

2010-01-13 @ 13:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0