Gårdagen..

Colin mådde lite bättre under dagen och mot kvällen men vi är hemma idag med för att vara säker på att han blir frisk till 100%.

Vi tog det lugnt och han fick koppla av och det var nog skönt för honom. Jag passade på att städa hemma och vika kläder.

Colin agerade fotograf och tog bilder på mig under tiden jag bloggade

   


till middag gjorde jag Festligt kasslergratäng för jag ville prova något nytt



Det smakade gott!



Recept:

Festligt kasslergratäng ( 4port)

240g pasta
400g kassler
1 påse bearnaisesås
2 dl mjölk (3%)
400g krossade tomater
100g gratängost


Koka pastan och lägg över i en gratängform.
Strö över finstrimlas kassler (blanda gärna i pastan)
Rör ner innehållet från en påse bearnaisesås i mjölken, låt koka upp.'
Blanda ner krossade tomater i såsen.Bred såsen över pastan och kasslern.
Strö över riven ost


Gratinera i ugn 200  i 20-30min
Serveras tillsammans med en fräsch sallad.


Smaklig Måltid!


Kommentarer
Postat av: Jono

Den ser ut gott så jag ska testa den någon gång. =)

2010-01-19 @ 10:35:03
URL: http://jono89.blogg.se/
Postat av: Fia

Ser gott ut, men synd så gillar jag inte bearnaisesås så mkt nu längre, men kanske testar jag rätten någon dag. :)

skönt att colin är bättre nu... Men gissa vad? Nu är Edwin hemma IGEN! med halsont och lite feber, även jag har halsont. jobbigt! Men hoppas vi blir bättre snart. Liksom Colin!

kram

2010-01-19 @ 10:54:28
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: cina

MUms det ser gott...har gjort ibland kasslergratäng, min äldsta gillar inte såsiga mat men min yngsta tycker om såsiga mat...Öhh så hur ska jag få lite balans,kanske ta bort de inte är såsig med i spolen och lägga på hennes tallrik. Har gjort ibland kasslergratäng men allvarligt länge sen var det ju..

Roliga bilder på dig när Colin tog på dig..



Ha en skön helg!!

Kram

2010-01-22 @ 22:12:46
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0