Jag är besviken...


Bild: google

Jag är så besviken på Idrottsgalan och det känns så orrätvis att vi döva med funktionshinder så sällan blir uppmärksammad.

Jag hoppades så att


Bild: Svt.se

Damerna i Basketlaget som äntligen vann över USA och tog GULD i Deaflympic eller


Bild: SDI

Anna Polivanchuk utmärktes till Idrottsgalans stjärna med funktionshinder. Det förvånnade mig att Anders fick titeln.

Det känns som om döva är väldig lågt prioriterad för att få uppmärksamhet och ja jag var så besviken faktiskt.
Vi får sällan bekräftelse att vi gör något bra för samhället så jag bytte kanal direkt efter man fick veta vem som vann för det var inget kul och man var deppig.

Jag är stolt över Anna och Basketlaget och ni ska ha stor applåd från mig..

Upplever ni inte att vi ofta är lågt prioriterad och att ofta hörande med funktionshinder får mer uppmärksamhet än vi?..

Besviken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0