Jag är dålig...

Jag är jätte dålig på att köpa kläder till mig själv. Mina töser tycker jag är hel kass på det och säger ofta att jag inte får glömma mig själv och det är ju sant också.

I dag gick jag in på HM för att kolla lite runt och då hittade jag en din klänning som jag länge önskat, men inte trott att jag passar i. Eftersom det fortfarande är rea så slog jag till och köpte klänningen som kostade 50kr

        

Och i dag känner jag mig gladare



för jag tycker att jag blivit bra på att ta långa prommenader och att jag trotsar vädrets makter och nu gått till och från jobbet varje morgon och när jag slutat jobba. Nu tycker jag det är så lätt och nu längtar jag faktiskt att få gå längre prommenader när jag snart blir hemma på dagarna.

Dessutom har jag blivit tillfrågad om jag kan tänka mig jobba några timmar på en skola och en annan verksamhet och självklart tackade jag JA.

Däribland kanske som dramalärare och vet ni - jag log för jag som ung var mycket teaterintresserad och höll på med olika dramapjäs och så var jag en aktiv dansare som sjöng och tecknade på teckenspråk. Saknaden att få göra sånt har alltid funnits inombords och nu känns det bara så bra, men först och främst får vi se om det blir av.

Till  sist - jag ska ge mig själv beröm som köpte något till mig själv eftersom jag så sällan gör det.

Ha en fin kväll

Glada

Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Toppensnygg klänning, toppen att du fått lite timjobb så att du inte blir 100% arbetslös sen o att du promenerar.. skönt det går uppåt lite för dig mer positiv karma! kram

2010-01-13 @ 20:04:59
Postat av: Iréne Thalin

Ur det lilla ,de små tingen kommer glädjen. Tyvärr överskuggas de ofta av de negativa tingen.



Skönt du hittat några solstrålar i vintermörkret! Kram!

2010-01-14 @ 09:01:46
Postat av: Jessica

Vad härligt! Fast jag har hela tiden trott att det skulle ordna sig för dig! Du verkar vara en "framgångsrik" person, så jag tror inte du behöver oroa dig att vara utan jobb. Jo kanske blir du utan jobb några månader men du kommer säkert inte bli arbetslös en längre tid! :)



Allting ordnar sig, och det kan faktiskt vara skönt att ha lite "semester" när man är arbetslös. Då hinner man en hel del som man annars knappt hinner.



Kram och ha en underbar dag!

2010-01-14 @ 11:41:08
URL: http://ahlinder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0