Skype och ooVoo

Jag har många vänner både hemma och i hela världen. På sista tiden har mina vänner från olika världsdelar frågat om jag har skype eller ooVoo och det hade jag inte tills nu. Min bror, Tomas som bor i Zimbabwe och även kusin Nina som bor i USA har Skype och  nu står deras namn fint på min skypes lista. Jah hoppas få prata med dom två när tiden passar mig och dom.


Bild: google

Min skype fungerar inte riktigt än det är något som är fel då jag är online så är jag offline hos andra och även de är offline hos mig så jag har inte riktigt löst problemet hur jag ska ändra på det. Jag provade att prata med vännen I och en annan vän som heter J och det gick bra fast det hackade sig och bilden stannade flera gånger så ska ta reda på varför det blev så.

Sen finns det ett annat program som heter ooVoo och den verkar också bra. Vänner från USA och Australien har tjatat på att jag ska skaffa ooVoo och jag har varit lite skeptiskt till det. Men bestämde att ge det en chans...

Det som är bra med ooVoo är att man kan


bild: google

prata med en person eller så kan man prata med


bild: google

tre samtidigt eller till och med 4-6 personer samtidigt och det tycker jag är helt coolt. Ska testa sen med att prata med fler på en gång och om det verkligen går med tanke på tsp haha!!.

I går testade jag ooVoo och fick kontakt med min kompis, Margie som bor i Australien. Det var evigheter sen jag såg henne och vi både studerade på Gallaudet och var lika aktiv i olika organisationer. Tror det var 5 år sen vi sågs när jag var i USA sist.

Vi hade så mycket att prata om och det var så roligt att se Margie och det känns så himla bra att man inte behöver tänka på att det kostar att ringa eftersom jag har bredband. Margie och jag pratade nog i över en timme och när jag sa att klockan var mycket här hemma och att jag borde lägga mig så sa hon att det är tisdag och att klockan snart är 9 på morgonen. Gissa om jag tappade hakan och sa: What???? är klockan verkligen 9 där????

Måste  säga det är så BRA, jag menar sååååå COOLT att tänka att här sitter jag och pratar med Margie en måndag kväll medan det är tisdagmorgon där. Här är det vinter och hos henne är det sommar och ja, världen bara skrymper för varje dag och jag ser verkligen fram emot att få prata med mina vänner som jag har varstans på vår vida jord.

Ni kan ju också skaffa Skype eller ooVoo och en annan tanke är ju att ni kanske inte har bildtelefon eller att era föräldrar inte har bildtelefon och självklart släktingar att tänka på - Skype och ooVoo är något som är super för oss som kan hålla kontakt med våra nära och kära och se att de mår BRA.



Kommentarer
Postat av: Anki

Ja, visst är det helt fantstiskt

Vi använder oxå Ovoo mycket



Ha en bra dag

2010-08-30 @ 09:02:41
URL: http://nabbann.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0