14 Juli 2010

Först och främst - Grattis kronprinsessan Victoria på födelsedagen!

I går firade vi min mor som fyllde år och det blev en trevlig dag fram tills det började spöregna på eftermiddagen. Tänk att det faktiskt var flera veckor sen man såg regn!! Det var skönt tycker jag och man behöver få lite svalt mellan värmen.

I morse var det mulet och sen kom solen och nu är det jätte varmt ute och man har slitit och klippt gräsmattan och är man inte klar än. Tomten ute är stort och allt ska hinnas innan lördagens släktträff. Min bror med familj är här och i morgon börjar folk komma likaså på fredag och sen på lördag är det släktträff och jag älskar det.

Jag och brorsan ska göra någras frågor till tipspromenaden och givetvis blir det den traditionella femkamp som vi alltid gör på varje släktträff och det är mysigt tycker jag.

Bjuder på dagens bilder



Channie och jag krattar gräs.





Det är mycket som ska klippas och hinnas med innan lördag



Man svettas och kämpar på.. Jag njuter med BRA samvete för man klipper gräsmattan och går mycket och rör sig och så krattar man och det kallar jag för motion när man nu inte har näras till friskis och svettis!



Vår älskade sommarstuga och det är alltid så härligt att vara där varje sommar.

Ha en skön dag!






Kommentarer
Postat av: L J

din stuga liknar vår fast något mindre..

ligger i jönåker utanför nyköping.



kram

2010-07-14 @ 21:30:32
Postat av: Pernilla björke

härligt sommarstugan!!!!:D kanske du får visa bilder inomhus?? :D vad händer på lördag dåå? :)

kramkram!

2010-07-14 @ 22:59:48
URL: http://ebjorkk.blogg.se/
Postat av: Fia

hehe, ja Hugo är så härlig! :) Han var sååå stolt och nöjd när vi hade pratat klart. haha..

skönt med sommarledighet? ;)

kram

2010-07-21 @ 09:40:32
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0