...

Befinner mig just nu i Småland eller rättare sagt i Eksjö som är min barndomshem. Alltid trevligt att åka hit och få se hur mysig staden är.

Resan blev mycket längre än vad man hade räknat med och tåget var jätte försenat redan från Örebro. Vi fick sitta i en timme och sen åkte vi i väg. På vägen blev situationen inte bättre för flera tåg var också försenad.
Märkligt tycker jag med tanke på att det är sommar, över 23 grader varmt och att det egentligen inte borde vara problem. Tänkte mycket på hur tåget ställde till när vi hade mycket snö och det är ju ett stort kontrast till att tåget krånglade till.

Vi kom fram efter halv elva och för oss var resan och väntan lång. Vi fick åka taxi från Nässjö till Eksjö eftersom vi missade förbindelsen med buss mellan Eksjö och Nässjö. Tack och lov att man slapp betala taxi resan!.

Nu på morgonen ska vi kolla lite i stan och sen hem och fixa oss inför min kusins dotter, Alexandras stora dag. Hon tar nämligen student i dag och ja det är på en lördag. Här i Småland tar eleverna student på en lördag och sådan har traditionen varit i många år.

Solen skiner strålande och det ska bli en trevlig och härlig dag att få se Alexandra och att få träffa släktingar som kommer från Stockholm, Kopparberg och flera andra orter.

Vi har med oss lilla Rhianna och vi tycker det ska bli spännanade att få se och visa henne alla djur som Alexandra med sin familj har.

Får önska er en underbar lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0