Min kära Nick

                                                  



Det var ett tag sen jag berättade om min oro över min kära Nick. Det går bra för honom och jag träffar en underbar barnpsykolog en gång i månaden. Hon inspirerar mig och är min bollplank och det känns bra att man får den stöd man behöver.

Yannick är en glad kille och nu har vi struktur för honom så att han kan känna sig trygg och är nu en gladare pojke. Han har visat så många av hans dolda talanger och det är bland annat att han är så duktig på att rita, skriva bokstäver och så mycket mer. Nick har dålig självförtroende så det vi arbetar med är att uppmuntra honom så att han kan stärka sin självkänsla.

Vi kommer att få umgås med familjer som är i samma situation som mig och det glädjer mig. Tänk att det finns så mycket som vi inte vet - att det finns verksamhet för familjer som kan göra roliga saker med sina barn och att barnen kan få en glädje av att göra saker som stärker deras självförtroende.

Vi kommer med tiden att testa och se om Nick har ADHD och det är jag som har begärt det - detta är för att min älskade lilla pojke ska ha en trygg framtid med skola, fritids, vardagsliv och att han ska känna sig trygg och slippa ha massa problem som man annars ofta möter under sin uppväxt och det vill jag inte att Nick ska ha.

Älskar bilderna på Nick och mig och vi har en fin relation och han är min lilla stjärna precis som mina övriga barn är.

Kommentarer
Postat av: Fia

fina bilder på er! du har så fina barn och du är så duktig med dem, trots du är ensamstående! :)



Dreadlocks... Jaa, alltid bra och kolla med flera för att få svar, men se till att inte det blir för jämnt med båda svar, då blir det kanske svårt och bestämma sig. hehe..



Jaa, skulel gärna vilja vara med på flera smyckestillverkningskurser och kan nästan typ bäst under måndagar & tisdagar kväll efter när jag har jobbat helger och gör ofta det under jämna veckors helg. Hmm, lite krångligt, men vet att Charlotte kan lätt ta emot på kvällarna, så ni får komma med olika tidsförslag så får vi se vilken som passar mej bäst.. Hmm, men tror brukar vara bäst mellan mån-ons kväll...



KRAMM!!

2010-03-23 @ 09:45:59
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Askungen

Det bästa med dom som har ADD eller AHDH är OFTA härligt självmedvetna och personliga med det extra som inte de andra har, det är bara något extra med drifter och egenskaper, men bara i grunden får dom en trygg miljö och bra rutiner då blir man en otroligt härlig människa, och ofta är dom extra begåvade på ett sätt, med all rätt uppmuntran och stöd, och ofta är dom ganska roliga att leva med på grund av extra empati och vilja för drift och bra ledaregenskaper men kan råka av rastlösa impulser och pulser :P Hoppas det går bra för din pojke, men mer och mindre är vi allihopa normalstörda.

2010-03-23 @ 10:05:28
URL: http://askungan.blogg.se/
Postat av: Iréne Thalin

Precis som Askungen säger - vem är egentligen normal?



Grabben din är normal för sig, det är samhället som inte hänger med. Bra du kollar upp och utreder så att han får en bra start!

Take care!

2010-03-23 @ 11:36:23
URL: http://thalintankar.bloggplatsen.se
Postat av: pepo

Nick är så härlig gosse. Vi tycker mycket om honom med sina egenskaper, bushumör med glimt i ögonen. kramar

2010-03-23 @ 13:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0