Stolthet.



Bild:Google

Just nu vill jag bara säga hur stolt jag är över mig själv. Vi är faktiskt dåliga på att uppskatta varandra och även oss själva. Jag är jätte dålig på att uppskatta mig själv som person, men kanske ska jag bättra på att uppskatta mig själv när man känner att man gjort något bra.

Det var inte länge sen man kände sig deppig efter årsmötet, men går vidare och jobbar på min självkänsla och vet att det finns medgång och motgång på livets stig.

Just nu känner jag glad över vad jag håller på med och att jag följer mitt mål. Jag har faktiskt satsat hel hjärtat på min hälsa och att jag vill må bra och gå ner i vikt. Jag äter bra och jag motionerar och tränar hos friskis och svettis och nu är jag helt fast i danspass och även gym träning.

Våren kommer och jag ska börja springa ofta för snart kommer vårruset och sen har jag sagt ja att ställa upp och springa tjejmilen och den här gången SKA jag för jag har missat det flera gånger.

När det gäller min vikt så upplever jag ofta att det inte sker någon förändring hos mig. Jag tittar mig själv i spegeln och tycker fortfarande att jag är tjock och att mina kilon aldrig går bort. Är det spegeln eller är det min förnekelse över att jag sakta går ner i vikt? - det är något jag måste jobba med så att jag ser bra resultat.

Jag får höra positiva kommentarer när jag träffar vänner och de säger att man ser skillnad på mig och det gör mig glad för man behöver höra det.

Stolt är jag över mig själv och jag kämpar på så gott jag kan.

Till sist så tycker jag det bara är roligt att idag är det den 31 mars och att totalt 2100 besökare kollat min blogg på en månad - hur man  räknar de som kollar flera gånger om dan - det vet jag inte, men jag har iallafall över 100 unika besökare varje dag och det ökar för varje dag vilket är roligt. Jag tycker om att blogga och det är bara så himla kul.

Kommentarer
Postat av: mallan

bra tänkande... Vet att det är svårt att sätta igång med träningen osv, de människorna på Biggest loser är helt osanna!

Joggade lite i dag för första gången på flera år, vilken chock jag fick! Därför beundrar jag dig din discplin! ;)

2010-03-31 @ 19:00:20
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ett tips: när man tycker att viktminskningen inte syns så skka du börja mäta dig, välj de vanligaste platser t.ex magen, stussen, låren , överarmen och skriv upp och måt regelbundet, det syns oftast mer på måttbandet att man minskat! Lycka till med viktminskningen!

2010-03-31 @ 19:04:40
URL: http://rainred.blogg.se/
Postat av: Askungen

Kämpa på !



Jag bantar fortfarande.

Pust.



Snart måste jag finna en tid för träning!

2010-04-02 @ 12:21:49
URL: http://askungan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0