Vet ni vad...

Gick till afroaffären som ligger nära biblioteket för att diskutera om dreadslock och hur jag vill ha mitt hår. Frissan tittade konstigt på mig och sa:

Skojar du med mig?

Nä det gör jag inte och jag vill ha som


Bild: Google

Hon sa att jag inte ska ha dreadslocks för det passar mig inte alls och dessutom har jag så fint hår att jag ska inte förstöra håret. Hon säger att det är inte min personlighet att ha dreadslocks.

Vad ska man tro?? ska man lyssna på sin frissa eller låta det vara?

Hon tycker jag ska ha flätor för  min ansikte är formad för det och att det är just min personlighet.

Så nu ska jag ta och fundera om jag ska fläta eller ändå testa med dreadslocks. En annan tanke är att jag kan ju gå till den andra afroaffären som ligger nära Järntorget och fråga vad hon tycker.

Kul om man kan jämföra och se om de tycker samma eller olika!.

Jag ska till Stockholm på fredag så kan ju även passa på att snabbt besöka min gamla frisör och fråga henne med.

Det ska bli intressant att få svar på vad de andra frisörerna säger.

Kommentarer
Postat av: AnnaN fran Washington DC

jag tycker att frissan skulle lyssna pa kunden vad kunden verkligen vill. Och det ar kunden som ska betala.. umm... forsok med den andra frisor affar

2010-03-22 @ 22:23:39
URL: http://nordgold.blogg.se/
Postat av: Ira

Ja kolla vad de andra säger, de har ju erfarenhet och kunskap, så vore intressant om alla tre säger samma sak eller ej... :)

2010-03-22 @ 22:23:40
URL: http://misscokoris.blogg.se/
Postat av: Rosi

det är ju samtid bra att frissan säg ärlig.. det visar att frissan inte tänker på pengar utan ge råd.. det är ju bra.. men kolla andra om vad dom andra säger.. min dotter jobbar på frisyr.. hon säger att ibland måste man ge råd osv till kunder. men om kunder vill ÄNDÅ ha sådan frisyr så gör hon det .. vill bara tala om innan så kunder inte bli "chock" och missnöjd.. därför de måste tala om innan och sen de kunder avgör själv hur kunder vill ha..

2010-03-22 @ 23:17:24
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Carina

Bra att frissan sade arligt till dig. Det ska ocksa bli spannande att hora vad de tva andra frissan kommer ocksa att saga. Jag sjalv tycker att du inte ska chansa pa dreadslock. Om du inte ar nojd, hur lang tid kommer det att ta for ditt har att vaxa ut eller kommmer du att vara tvungen att klippa kort? Om jag minns ratt, sa vaxer ditt har valdigt langsamt som du har klagat till mig pa yngre dagar nar du bodde har i USA. Kramar!!

2010-03-23 @ 01:11:51
Postat av: Anna Y

Jag tror flätor passar dig bättre ändå oavsett vad andra tycker, passar till din ansikte, din personlighet, fast jag inte känner dig bra, men jag tror du inte är den typen som vill visa UPP hela om du hade dreadslocks.. Du är alltså lite för fin att ha dreadslocks om man ska se din klädstil kanske, flätor är typ mer sött och mjukare.

2010-03-23 @ 08:27:26
Postat av: Addie

Anna: Hon sa nog så för att hon vet vem jag är och vi är ju också stamkund hos henne så kanske det var naturligt för henne säga sin åsikt. Hade hon inte kännt mig så kanske det var en annan femma?



Ira: Ja det ska bli spännande att se vad de andra säger.



Rosi och Cina: Så sant som ni säger att det är bra att man får höra åsikt och att man är rak på sak. Jag tror mest hon sa så för att vi känner varandra.



Anna Y: Jätte kul att du läser min blogg och hur du tänker om mig. Flätor har alltid varit något som är speciellt för mig. Jag tänkte att Blossoms dreadslocks är ju små och på så fint sätt att det nog ska kombinera min klädstil så därför ville jag testa. Men det får vi se om jag gör eller inte :)

2010-03-23 @ 09:10:30
Postat av: Anonym

Ja, små är ju oxå fint, tror bättre än stora dreadslocks!

AnnaY

2010-03-23 @ 12:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0